شناسهٔ خبر: 67248670 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

مشکل استاندارد برقی ایران حل شد

رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC) گفت: مشکل دریافت تاییدیه استانداردهای بین‌المللی بعد از ۲۰ سال در دولت سیزدهم با پیوستن سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین‌المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) رفع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید محسن میرصدری امروز (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) در نشست خبری اظهار داشت: هر سال و در هر فصلی باید تاییدیه‌های مختلف بین‌المللی استاندارد را از کشورهای دیگر می‌گرفتیم که در دولت سیزدهم این مشکل بعد از ۲۰ سال حل شد.

وی افزود: اکنون با پیوستن ایران به کمیته‌های استاندارد بین‌المللی قیمت تمام شده تولید محصولات با ارتقای کیفت رقم خورد و از زمانی که تاییدیه‌ها وارد کشور شد واردکنندگان به صادرکنندگان تبدیل خواهند شد.

رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC) ادامه داد: اکنون با عضویت ایران، بخش خصوصی می‌تواند مجوزها و تاییدیه‌های استاندارد بین‌المللی را بگیرد.

میرصدری با بیان اینکه برای تجاری سازی و تسهیل در صادرات نیاز به ابزارها و نهادهای قانون گذار داریم، گفت: اکنون ارزیابی کیفیت و انطباق‌ها و زیرساخت‌های آزمون استاندارد فراهم شده است.

وی بیان کرد: کشورهای اطراف ما عضو کمیته‌های بین‌المللی استاندارد بودند، اما مجبور بودیم گواهینامه استاندارد را سایر کشورهای دریافت کنیم. اکنون توانسته‌ایم عضو این نهاد بین‌المللی استاندارد شویم با این امر، آزمایشگاه و شرکت‌های بازرسی در داخل کشور پذیرفته شده است.

رئیس کمیته ملی برق و الکترونیک ایران (INEC) گفت: برای تجهیزات نشان استاندارد بین‌المللی تعریف می‌شود که آن نشان بیانگر صلاحیت و تایید استاندارد است.

میرصدری با بیان اینکه استاندارد ایران را به نهادهای بین‌المللی وصل کردیم گفت: هر شرکت دانش‌بنیان می‌تواند اقدام کند با هماهنگی بین استاندارد و معاونت علمی این امر محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیوستن سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین‌المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC)، هم راستا با شعار سال بود.

امسال سازمان ملی استاندارد ایران به کمیته مدیریتی سیستم بین‌المللی ارزیابی انطباق تجهیزات و قطعات الکترونیکی IECEE در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) پیوست همچنین ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، سازمان ملی استاندارد ایران به عضویت نهاد اعتباربخشی و تایید صلاحیت اتحادیه آسیا- اقیانوسیه (APAC) درآمد. در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز این موفق به عضویت اتحادیه نظام آزمایشگاهی ILAC (نهاد اعتباربخشی بین‌المللی آزمایشگاهی) شد.

نظر شما