شناسهٔ خبر: 67248578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزان مصرف برق در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

شهرکرد-ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری از رشد پنج درصدی مصرف برق استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجید فرهزاد روز سه‌شنبه در نشست در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی شرکت برق استان افزود: با توجه به گرم‌تر شدن هوا و به تناوب آن افزایش مصرف برق، از ابتدای فصل بهار تاکنون پیک بار مصرف برق استان به میزان ۴۳۹ مگاوات ثبت شده که رشد پنج درصدی مصرف را نسبت به مدت مشابه سال را نشان می دهد.

وی به راه‌اندازی طرح پویش با انرژی برای مشترکین خانگی و تجاری اشاره کرد و گفت: در این طرح خانوارهایی که حداقل ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند و در پویش فوق شرکت کنند هر ماه در قرعه‌کشی خودرو و جوایز ارزنده دیگر شرکت داده می شوند.

آغاز توزیع یک هزار و ۶۲۵ دستگاه پکیج برق خورشیدی در بین عشایر

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری گفت:با اعتباری افزون بر ۴۹۰ میلیارد ریال توزیع یک‌هزار و ۶۲۵ دستگاه پکیج برق خورشیدی در بین عشایر کوچ روی این استان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: در ۲ سال گذشته در مجموع بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه برق روستایی و عشایر هزینه شده است که شامل برق‌دار کردن روستاهای فاقد برق، بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی و توزیع پنل‌های خورشیدی در بین عشایر است.

وی گفت: این طرح از پروژه‌های مصوب سفر رییس‌جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به استان است و مشمولان بعد از معرفی از سوی اداره کل امور عشایر استان ، پکیج برق خورشیدی را از سوی این شرکت دریافت می کنند.

به گفته وی، پنل‌های خورشیدی عشایر قابل حمل بوده و هر پنل تا ۱۰۰ وات توان تولید برق را دارد و همچنین تا پنج شعله قابلیت روشنایی ، شارژ گوشی همراه و چراغ قوه را داراست.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت در ۴۳ شهر و بیش از ۸۶۷ آبادی و روستا دارد و همه مناطق روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

چهارمحال و بختیاری افزون بر ۴۰۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد در بخش خانگی، ۱.۸ درصد در بخش کشاورزی، هفت دهم درصد در حوزه صنعتی و مابقی در سایر مصارف است.

نظر شما