شناسهٔ خبر: 67248436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مشارکت حداکثری در انتخابات، کشور و نظام را بیمه می‌کند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، کشور و نظام را بیمه می‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز (۲۹ خرداد ماه) در همایش پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: انتخاب اصلح ضرورتی انکارناپذیر است و مردم با آگاهی و شناخت در این عرصه باید بهترین انتخاب را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در روند انتخابات به جای نقد شخصیت، نقد گفتمانی باید انجام شود، اظهار کرد: نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها باید اخلاق را رعایت کنند و از توهین و تخریب بپرهیزند.

وی با قدردانی از تمام اقشار، جناح‌ها و کسانی که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای افزایش مشارکت کمک می‌کنند، افزود: حضور و دعوت به مشارکت حداکثری در پای صندوق های رأی، یک عبادت سیاسی و ارزشمند است.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه، مشارکت حداکثری در انتخابات را مهم ارزیابی کرد و گفت: خروجی انتخابات ایجاد وحدت و انسجام ملی است و این  مهم در صورتی محقق می‌شود که همه دست‌اندرکاران و مسئولان انتخابات و مسئولان ستادها قانون‌مدار و اخلاق‌مدار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده تاکید کرد: براساس ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، رفتار ما باید در چارچوب قانون و اخلاق باشد و اگر تعدی به قانون انجام شود قطعاً دستگاه قضایی برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این جلسه، پیشگیری از جرایم انتخاباتی و برخورد با تخلفات انتخاباتی را وظیفه کلی دستگاه قضایی در انتخابات ارزیابی کرد و گفت: قانون فصل‌الخطاب و مهمترین معیار، ملاک و مبنای اقدام و عمل است و همه باید موازین قانونی مرتبط با انتخابات را رعایت کنند.

ایلالی بیان کرد: اولویت اصلی دستگاه قضایی اتخاذ تدابیر بازدارنده و به‌کارگیری ساز و کارهای نظارتی مبتنی بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد: با برگزاری این جلسات، هشدارها و تذکرهای لازم داده شده است و از تخلف انتخاباتی چشم‌پوشی نخواهد شد. 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان نیز با تاکید بر اینکه کوچکترین خطای تخلفی را هیئت‌های نظارت منعکس کنند، گفت: باید با رعایت تقوا و قانون و با آگاهی کامل عمل شود.

عابدینی‌مقدم افزود: روند برگزاری انتخابات در حال رصد است و در مسیر قانون و در مسیر درست با مشارکت حداکثری انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما