شناسهٔ خبر: 67248351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار خوزستان:

دخالت فرماندار و معاونین در تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی ممنوع است

حسینی محراب گفت: فرماندار و معاونین به عنوان مجری انتخابات نمی‌توانند با ستاد انتخابات جلسه‌ای مرتبط با تبلیغات داشته باشند.

صاحب‌خبر -

علی اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان در ستاد انتخابات که امروز ۲۹ خرداد در دفتر جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: در مدت ۱۰ روز باقی‌مانده برای انتخابات افکار عمومی کنترل شود تا رقابت نامزدها آزاد و در امنیت کامل انجام شود. 

او با تاکید بر این‌که حوادثی که در دوران انتخابات ریاست‌ جمهوری گذشته پیش آمده را باید رصد کنیم، افزود: هر محل حادثه و جایی که به عنوان محل تجمع‌های شبانه است در تمام شهرستان‌های استان خوزستان رصد شود تا با تهیه نقشه، اطلاع‌رسانی و تببین لازم صورت بگیرد.

آقای حسینی محراب با تاکید بر این‌که برای مراکز رای‌گیری سایبان نصب شود، اضافه کرد: امکانات رفاهی لازم در مراکز رای‌گیری به دلیل گرمای هوا از هم‌اکنون باید ایجاد شوند تا رای‌گیرها و رای دهنده‌ها و همچنین سپاه و نیروی انتظامی که از امنیت صندوق‌ها حمایت می‌کنند با شرایطی مناسب کار را پیش ببرند.  

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به این‌که موضوع مهم دیگر در انتخابات سوء استفاده برخی افراد است، متذکر شد: مسئولان ستادهای شهرستان‌ها باید تذکرات لازم را به این افراد گوش‌زد کنند زیرا برخی از این افراد از خیال‌های باطل خود برای سم‌پاشی به این قضیه استفاده می‌کنند. 

عالی ترین مقام دولتی در خوزستان ادامه داد: خطرات فنی در مراکز رأی‌گیری مثل قطع برق که در گذشته نیز اتفاق افتاده، ممکن است دوباره رخ دهد؛ از این‌رو باید از کارشناسان برای بررسی و توجه به موارد لازم جهت پیشگیری از خطرات فنی استفاده شود. 

این مقام مسئول گفت: دولت، استانداری و فرمانداری به همه کاندیداها احترام می‌گذارد و آنها را دوست دارد اما هر شش نفر تا زمان ۸ تیر نامزد انتخابات هستند. بنابراین هرکاری بخواهیم انجام دهیم به عدالت خواهد بود.

او با بیان این‌که تمهیدات حفاظتی را براساس آنچه که قانون تعیین کرده است برای همه کاندیداها فراهم خواهیم کرد، گفت: از همه نامزدها استقبال و بدرقه را در همه شهرستان‌های خوزستان انجام خواهیم داد.  

حسینی محراب با تاکید بر این‌که هیچ دخالتی در کارهای ستاد تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری نخواهیم داشت، اضافه کرد: استاندار، فرماندار و معاونین به عنوان مجری انتخابات با ستاد انتخابات نمی‌توانند جلسه‌ای که مرتبط به جمع‌آوری رأی و تبلیغات باشد داشته باشند زیرا این کار ممنوع است.

نظر شما