شناسهٔ خبر: 67248135 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

هشدار نارنجی برای تهران/ رگبار و تندباد در راه است

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار متوسط تا شدید باران از چهارشنبه تا پنجشنبه (۳۰ تا ۳۱ خرداد) و وزش باد خیلی شدید لحظه‌ای به‌ویژه عصر امروز(۲۹ خردادماه) هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر, اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: از چهارشنبه تا پنجشنبه (۳۰ تا ۳۱ خرداد) وقوع رگبار متوسط تا شدید باران در بعضی ساعات ظهر تا شب، رعد و برق، در پاره‌ای نقاط بارش تگرگ در ارتفاعات استان تهران به‌ویژه شمال فیروزکوه، دماوند و آبعلی، لواسان، میگون و پردیس پیش‌بینی می‌شود.

 

در این وضعیت جوی در دامنه‌ها و ارتفاعات لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید و اختلال در تردد، آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، وجود خطر صاعقه و رخداد تگرگ، احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و احتمال خسارت به محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

 

در ادامه این هشدار آمده است: در سطح استان وزش باد خیلی شدید لحظه‌ای، توفان لحظه‌ای و گرد و خاک در نواحی غربی و جنوبی به ویژه عصر امروز(۲۹ خردادماه) امکان خسارت به سازه‌های موقت و سست وکاهش کیفیت هوا و کاهش موقت دید را در پی دارد.

 

بنا به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران، اجتناب از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط عبور خودروها در مسیرهای کوهستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه صعود به قله‌ها، خودداری از پروازهای ورزشی و تفریحی و بالگرد و هواپیماهای سبک خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اعلام هشدار به بهره برداران عرصه منابع طبیعی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، پاکسازی دهانه پلها و آمادگی دستگاههای اجرایی و امدادی در دستور کار قرار گیرد.

 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران روز شنبه (۲ تیر) آسمان صاف تا قسمتی ابری، در ساعات شب همراه با افزایش وزش باد و در ارتفاعات فیروزکوه با رگبار پراکنده مورد انتظار است.

 

ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

 

آسمان تهران فردا (۳۰ خردادماه) قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و بر، از بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۳۱ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود./ ایسنا

نظر شما