شناسهٔ خبر: 67247850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

«دوآ لیپا» خواننده جهانی اسرائیل را به نسل‌کشی محکوم کرد

«دوآ لیپا» در مصاحبه‌ای با رادیو تایمز گفت که قبل از اظهار نظر بارها متن خود را بررسی کرده اما اگر احساس کند که این حرف‌ها به نفع جهان و هدفی والاتر است و ارزش ریسک را دارد، آن را منتشر می‌کند.

صاحب‌خبر -

«دوآ لیپا» ستاره موسیقی پاپ که عملیات نظامی در غزه را نسل‌کشی توصیف کرده بود، اعلام کرد که حاضر است به خاطر اظهارات سیاسی با واکنش منفی مواجه شود.

به گزارش ایسنا، این خواننده ۲۸ ساله برنده جایزه گرمی در مصاحبه‌ای با رادیو تایمز گفت که قبل از اظهار نظر بارها متن خود را بررسی کرده اما اگر احساس کند که این حرف‌ها به نفع جهان و هدفی والاتر است و ارزش ریسک را دارد، آن را منتشر می‌کند.

در روزهای پس از بمباران غزه توسط اسرائیل، او تصویری از گروه «Artists4Ceasefire» (حمایت هنرمندان از آتش‌بس در غزه) را به همراه هشتگ همه چشم‌ها به رفح (AllEyesOnRafah#) برای ۸۸ میلیون دنبال کننده اینستاگرام خود بازنشر داد و نوشت: «زنده سوزاندن کودکان هرگز قابل توجیه نیست. تمام دنیا برای توقف نسل‌کشی اسرائیل بسیج می‌شوند؛ لطفاً همبستگی خود را با غزه نشان دهید».

«دوآ لیپا» خواننده جهانی اسرائیل را به نسل‌کشی محکوم کرد

«دوآ لیپا» به رادیو تایمز گفت: «وقتی در مورد چیزهایی سیاسی صحبت می‌کنم، حرفم را دو سه بار بررسی می‌کنم: خوب، نسل‌کشی در غزه چیزی است که بسیار بزرگ‌تر از من است و اظهار نظر درباره آن لازم است و به همین دلیل آن را منتشر می‌کنم. این اظهار همیشه با برخی واکنش‌های منفی دیگران مواجه می شود، بنابراین تصمیم بزرگی است. اما در نهایت احساس می‌کنم چون به نفع جهان و هدفی والاتر است، آن را منتشر می‌کنم».

به گزارش گاردین، این خواننده که در لندن از پدر و مادری آلبانیایی ـ کوزوویی به دنیا آمد، اظهار داشت که سیاست تاثیر آشکای بر میراث او داشته است وافزود: «سخن گفتن برای من یک تمایل طبیعی است، با توجه به پیشینه و میراثم و وجود من تا حدودی سیاسی است».

«دوآ لیپا» در همین مصاحبه فاش کرد که به حمایت از حزب کارگر بریتانیا ادامه می‌دهد و پیشنهاد کرد که در انتخابات آتی بریتانیا به این حزب رای خواهد داد، او گفت: «در طول سه یا چهار سال گذشته، به نوعی تصمیم گرفتم که پشت سر یک رهبر حزب سیاسی خاص ایستادن احتمالاً مسیری نیست که می‌خواهم طی کنم. همیشه از حزب کارگر حمایت کرده‌ام، بنابراین همیشه در اینجا ایستاده‌ام، اما فکر نمی‌کنم علناً طرفدار یا علیه کسی باشم... زیرا سیاستمداران در کل فقط راهی برای ناامید کردن شما دارند».

نظر شما