شناسهٔ خبر: 67247591 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

«مگالوپولیس» آحرین ساخته فرانسیس فورد کاپولا در آمریکا اکران می‌شود

کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) توزیع فیلم «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» را در اختیار گرفت و در حال برنامه ریزی برای اکران این فیلم در تاریخ ۲۷ سپتامبر در امریکاست.

صاحب‌خبر -

پس از گمانه زنی‌های فراوان درباره سرنوشت فیلم «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا»، این فیلم رسما راهی سینماهای آمریکای شمالی می شود.

به گزارش ایسنا، کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) توزیع فیلم «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» را در اختیار گرفت و در حال برنامه ریزی برای اکران این فیلم در تاریخ ۲۷ سپتامبر در امریکاست.

همانند فیلم‌هایی مانند «اکنون آخرالزمان»، کاپولا مالکیت فیلم خود را حفظ می‌کند و کمپانی لاینزگیت تنها توزیع‌کننده این فیلم خواهد بود اما هنوز مشخص نیست که آیا این کمپانی برای بازاریابی این فیلم هزینه خواهد کرد یا خیر، فیلمی که پس از رونمایی در جشنواره کن در ماه می و حواشی پیرامون ساخت آن در سایت منتقدان روتن تومیتوز به امتیاز ۵۲ درصدی دست یافته است.

 پس از دهه‌ها تلاش سرانجام کاپولا بخشی از ثروت شخصی خود را در پروژه ۱۲۰ میلیون دلاری قرار داد که در آن «آدام درایور» در آن نقش مردی بازی می‌کند که وسواس زیادی برای ایجاد یک شهر آرمان‌شهری دارد.

«دیوید رونی» منتقد ارشد سینمای هالیوود ریپورتر، در نقد فیلم نوشت: «شخصیت سزار کاتیلینا در فیلم مگالوپولیس با بازی آدام درایور، داستان یک نابغه را به تصویر می‌کشد که قصد دارد با ساختن آینده‌ای آرمان‌شهری، نیویورک را نجات دهد که در تعارض با طبقه حاکم نخبگان در قدرت است. از بسیاری جهات، مأموریت سزار، بازتابی مستقیم از عزم سرسخت فرانسیس فورد کاپولا برای ساخت این فیلم به هر قیمتی به نظر می‌رسد».

«آدام فوگلسون» رئیس بخش فیلم کمپانی لاینزگیت در این باره گفت: «کاپولا یک افسانه است. برای بسیاری از ما، هدایای او به سینما یکی از الهام‌بخش ما برای ورود به عرصه سینما بود. کار کردن با او و ارائه این فیلم باورنکردنی، جسورانه و کاملاً منحصربه‌فرد برای تماشاگران سینما یک امتیاز واقعی است. در لاینزگیت تلاش می‌کنیم تا خانه‌ای برای هنرمندان جسور باشیم و فیلم مگالوپولیس ثابت می‌کند که هیچ کس جسورتر از استاد فرانسیس فورد کاپولا نیست».

کاپولا نیز درباره در اختیار گرفتن حق توزیع فیلم جدیدش عنوان کرد: «یکی از قوانین کاری که همیشه دنبال کرده‌ام و آن را در اولویت قرار داده‌ام، ادامه کار با شرکت‌ها و تیم‌هایی است که در طول زمان ثابت کرده‌اند که دوستان خوبی هستند. به همین دلیل است که من از اینکه آدام فوگلسون و استودیو لاینزگیت فیلم من را منتشر کنند هیجان زده هستم. مطمئن هستم که آنها همان عشق و مراقبتی را که برای فیلم "اینک آخرالزمان" ارائه شده است، در این پروژه جدید نیز اعمال خواهند کرد».

نمایش این فیلم در جشنواره کن و تلاش برای بستن قرارداد احتمالی پخش این فیلم به جایی نرسیده بود زیرا بسیاری از ناظران معتقد بودند که اگرچه مگالوپولیس بودجه زیادی دارد، اما حال و هوای فیلم هنری است و یک فیلم پرفروش برای مخاطب عام نیست.

«مگالوپولیس» با دو ساعت و ۱۵ دقیقه مدت زمان داستان یک کلان شهر را پس از ویرانی تصادفی آن دنبال می کند، با دو دیدگاه رقیب؛ یکی از یک معمار ایده آلیست (آدام درایور)، دیگری از طرف شهردار عملگرا (جانکارلو اسپوزیتو).

در فیلم سینمایی «مگالوپولیس» بازیگران دیگری چون «فارست ویتاکر»، «ناتالی امانوئل»، «جان وویت»، «لارنس فیشبرن»، «اوبری پلازا»، «شیا لابوف»، «کلوئه فاینمن»، «کاترین هانتر» و «داستین هافمن»، «دی بی سوینی»، «تالیا شایر»، «جیسون شوارتزمن»، «جیمز رمار» و «جیانکارلو اسپوزیتو» مقابل دوربین رفته‌اند.

«آناهید نظریان»، «بری آزبورن» و «دارن دیمتر» تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم سینمایی هستند.

نظر شما