شناسهٔ خبر: 67247752 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۳۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۶۴ درصد بازار سرمایه به عبارتی ۴۶۰ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند.

صاحب‌خبر -

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۲۹ خرداد شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۹ هزار واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از هزار واحدی در سطح ۶۶۵ هزار و ۹۶ واحدی است تا شاهد یک روز منفی دیگر در بازار سهام باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز حجم معاملات سهام و حق تقدم ۴۰۰ میلیون برگه سهم با ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۳۲۴ میلیون تومان ثبت شد همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها امروز ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رقم خورده است. در جریان معاملات امروز ۳۳۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها بار دیگر از بازار سرمایه خارج شد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ۶۴ درصد بازار به عبارتی ۴۶۰ نماد در محدوده منفی و تنها ۳۶ درصد بازار یعنی ۲۶۲ نماد مثبت به کار خود پایان دادند و امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی برای صنعت چند رشته‌ای بود و بیشترین میزان خروج نقدینگی هم به گروه خودرو اختصاص یافت.

این کارشناس بازار در نهایت گفت: با وجود اخبار مثبت از جمله اصلاح نرخ خوراک پالایشی‌ها و به پایان رسیدن تصمیم‌گیری در خصوص بند س تبصره ۶ قانون بودجه به سود بازار، اما همچنان شاهد ترس در بازار و کمبود نقدینگی هستیم.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

نظر شما