شناسهٔ خبر: 67247319 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزار جنسی در مدارس انگلیس

نظرسنجی مشترک اتحادیه کارکنان آموزشی، "یونیسون" (Unison) و "فمینیستا" (UK Feminista) در انگلیس نشان داد یک چهارم از کارکنان دبیرستان‌های این کشور در ۵ سال گذشته، شاهد آزار جنسی در محیط این مدارس بوده اند.

صاحب‌خبر -

آزار جنسی در مدارس انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  نظرسنجی مشترک اتحادیه کارکنان آموزشی، "یونیسون" (Unison) و "فمینیستا" (UK Feminista) در انگلیس نشان داد یک چهارم از کارکنان دبیرستان‌های این کشور در ۵ سال گذشته، شاهد آزار جنسی در محیط این مدارس بوده اند.
این گزارش با تایید افزایش آزار جنسی در مدارس انگلیس، به نقل از کارکنان زن در دبیرستان‌های انگلیس آورده است که آنان بار‌ها هدف آزار جنسی پسران دانش آموز یا کارکنان مرد مدارس قرار گرفته اند. 
در این نظرسنجی ۱۰ درصد از کارکنان دبیرستان‌های انگلیس نیز گفتند در ۵ سال اخیر، خودشان مورد آزار جنسی در محیط کار قرار گرفته اند.
نشریه گاردین در این باره نوشت: در سطح دبستان‌ها و دبیرستان‌های انگلیس نیز مجموعا ۷ درصد از کارکنان زن می‌گویند از آزار جنسی رنج می‌برند.
به نوشته گاردین، ۴۲ درصد از کارکنانی که شاهد آزار جنسی در مدارس انگلیس بوده اند می‌گویند این موارد را گزارش نکردند، زیرا این اقدام را بی نتیجه می‌دانند.
این روزنامه افزود: پس از جنبش "همه دعوتند" (Everyone’s Invited) که در سال ۲۰۲۱ از کارکنان مدارس در انگلیس خواسته شد تا موارد آزار جنسی را در این مدارس گزارش دهند، انتظار می‌رفت این پدیده نابهنجار کم شود، اما اکنون معلوم می‌شود که اوضاع تفاوت نکرده و در برخی مناطق افزایش یافته است.
به نوشته گاردین، در نظرسنجی برخط مشترک اتحادیه کارکنان آموزشی، "یونیسون" و "فمینیستا" در انگلیس که از ۲۰ تا ۲۹ ماه مارس امسال انجام شد، ۴۹ درصد از کارکنان دبیرستان ها، ۳۱ درصد از کارکنان دبیرستان ها، ۹ درصد از مربیان مهد‌های کودک، ۸ درصد از کارکنان مدارس ویژه، ۲ درصد از کارکنان مدارس دارای هر دو بخش دبستانی و دبیرستانی و یک درصد از کارکنان بخش‌های ویژه کودکانی که نیاز‌های ویژه دارند، شرکت کردند.

نظر شما