شناسهٔ خبر: 67247224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اعلام همبستگی دانشجویان دانشگاه استنفورد آمریکا با مردم مظلوم غزه

گروهی از دانشجویان دانشگاه استنفورد آمریکا با پوشیدن چفیه و در دست گرفتن پرچم‌های فلسطین، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از ال ای تایمز، پس از چندین ماه پر فراز و نشیب در دانشگاه استنفورد در حمایت از مردم غزه، اعتراضات علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین همچنان در این دانشگاه ادامه دارد. 

 
ویدئوهایی که در رسانه‌های اجتماعی در حال پخش است، نشان می‌دهد که در حالی که ریچارد سالر، رئیس‌ استنفورد برای فارغ‌التحصیلان سخنرانی می‌کند، تعداد زیادی از آنها در حالی که چفیه بر دوش دارند و پرچم‌های فلسطین را در دست دارند از روی صندلی‌های خود بلند می‌شوند. در عرض چند دقیقه، صدها نفر را می‌توان دید که از سالن مراسم خارج می‌شوند.
 
این اعتصاب توسط یک گروه دانشجویی طرفدار فلسطین برنامه‌ریزی شده بود که دانشجویان را تشویق کرده بود مراسم رسمی را ترک کنند و به جای آن به یک مراسم مردمی در مکان دیگری بروند. این گروه در اینستاگرام نوشت: ما از فارغ‌التحصیلان، دوستان و خانواده دعوت می‌کنیم تا  برای نشان دادن حمایت از تحریم اسرائیل و احترام به مردم فلسطین در این آخر هفته فارغ‌التحصیلی از مراسم خارج شوند.
 
سخنران مراسم این خروج را یک اقدام اعتراضی خواند. وی خطاب به دانشجویان معترض گفت: شما با یک تحصن بی‌سابقه و برپایی یک اردوگاه زیبا تاریخ را ثبت کردید. امروز، شما با سرفرازی فارغ‌التحصیل می‌شوید.
 
استنفورد امسال محل تظاهرات اعتراضی دانشجویان خشمگین از جنایات اسرائیل در قتل عام فلسطینیان بیگناه بوده است. در ماه جاری، پلیس دانشگاه 13 معترض حامی فلسطین شامل دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را که به داخل دفتر رئیس دانشگاه رفته بودند دستگیر کرد. دانشگاه در آن زمان اعلام کرد که دانشجویان درگیر تعلیق شده‌اند و به دانشجویان سال‌های بالاتر گفته شده است که نمی‌توانند فارغ‌التحصیل شوند.
 
در چند ماه گذشته معترضان اردوگاه بزرگی را در محوطه دانشگاه برپا کردند که به طولانی‌ترین تحصن در تاریخ استنفورد تبدیل شد. مدیران در ماه فوریه اردو زدن را به بهانه نگرانی از سلامت و ایمنی دانشجویان ممنوع کردند. فعالان اردوگاه دیگری را در همان میدان در ماه آوریل برپا کردند.
 
با گذشت بیش از هشت ماه از حمله اسرائیل، بخش وسیعی از غزه در شرایط قحطی فلج کننده مواد غذایی، فقدان آب تمیز و دارو، ویران شده است. آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (UNRWA) هشدار داده است که 500 هزار کودک در غزه به دلیل سوء تغذیه حاد نیاز به درمان فوری دارند.
 
اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است. این دادگاه در حکمی به رژیم اسرائیل دستور داد تا فوراً عملیات خود در رفح را متوقف کند، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند.
انتهای پیام

نظر شما