شناسهٔ خبر: 67247220 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران

تصمیم هایی بدون تفکر؛ کاهش سهمیه خارجی های لیگ به چه قیمت؟!

در تصمیم گیری عجیب سهمیه تعداد بازیکنان خارجی لیگ برتر کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

ورزشی جماران؛ کارگروه نظارت بر قراردادها برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال تصمیمات جدیدی گرفته است. طبق قوانین جدید تعداد سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری برای لیگ آینده، ۵ بازیکن تعیین شده که یک بازیکن آن باید آسیایی باشد. فصل گذشته سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌ها ۶ بازیکن بود. همچنین بر خلاف فصل قبل، بازیکنان لژیونر در صورت حضور در لیگ ایران جزو سهمیه خارجی تیم‌ها محسوب نخواهند شد.

این تصمیم گیری درحالی صورت گرفته که تیم هایی چون سپاهان، استقلال و پرسپولیس باید در لیگ نخبگان مقابل تیم های مطرح و متمول آسیایی قرار بگیرند. تیم هایی که با استفاده از بازیکنان خارجی سطح بالا کیفیت خود را افزایش داده و با تیم های ایرانی اختلاف ایجاد کردند.

در حالی که انتظار می رفت تصمیمی گرفته شود که به نفع تمام تیم ها باشد اما به نظر می رسد هیچ برنامه ریزی بلند مدت و درستی برای بهبود شرایط تیم های لیگ ایران وجود ندارد.

ضمن اینکه کارگروه ناظر بر سقف بودجه و قراردادها تصمیمات جدیدی را برای لیست بازیکنان هر یک از تیم‌ها اتخاذ کرده است. در همین راستا انعقاد قرارداد با بازیکنان بر اساس شرایط سنی آن‌هاست که برای هر یک به شرح زیر است:

* انعقاد قرارداد با بازیکنان بالای ۳۰ سال بایستی صرفا به مدت یک ساله باشد و باشگاه مجاز به انعقاد قرارداد بیش از یک سال با بازیکنان بالای ۳۰ سال نیستند. تمدید قرارداد با افزایش مبلغ، بیش از ۳۰ درصد ممنوع است. هم‌چنین پس از پایان قرارداد، این بازیکنان بازیکن آزاد محسوب می‌شوند.

* حداقل مدت قرارداد بازیکنان زیر ۳۰ سال نباید کم‌تر از ۲ سال باشد و قراردادهای منعقد شده کم‌تر از دو سال برای این گروه سنی در سازمان لیگ قابل ثبت نیست.

* حداقل مدت قرارداد بازیکنان زیر ۲۳ سال نباید کم‌تر از ۳ سال باشد و قراردادهای منعقد شده کم‌تر از سه سال برای این گروه سنی در سازمان لیگ قابل ثبت نیست.

* حداقل مدت قرارداد بازیکنان زیر ۲۱ سال نباید کم‌تر از ۴ سال باشد و قراردادهای منعقد شده کم‌تر از سه سال برای این گروه سنی در سازمان لیگ قابل ثبت نیست.

 

نظر شما