شناسهٔ خبر: 67246804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی مازندران نسبت به جاری شدن سیلاب هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به تدوام و تقویت ناپایداری‌های همرفتی، نسبت به وقوع سیلاب محلی و نقطه ای در دامنه ها و ارتفاعات این استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز سه شنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را در ساعات بعدازظهر امروز تا اوایل شب چهارشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار متناوب باران، رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

هواشناسی، آبگرفتگی، وقوع سیلاب نقطه ای و محلی، پر آب شدن رودخانه ها، صاعقه و ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، از اسکان یافتن در حاشیه و بستر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.

هواشناسی مازندران نسبت به جاری شدن سیلاب هشدار داد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، در ارتفاعات نیمه غربی استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

وضعیت جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در نیمه غربی استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و در دامنه‌ها و ارتفاعات نیز نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب ابری، به ویژه در ارتفاعات غربی و مرکزی استان با رگبار متناوب باران، رعد و برق و وزش باد گاهی به نسبت شدید همراه خواهد بود.

آسمان مازندران از روز جمعه تا یکشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات با افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات غربی با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و درروز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که دشت ناز با ثبت دمای ۳۵ و دلیر چالوس با ۲۳.۵ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

نظر شما