شناسهٔ خبر: 67246618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نقش مهم زنان در ماندگاری نهضت اسلامی

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: زنان در ایجاد و مانایی نهضت اسلامی نقش برجسته و قابل تاملی داشته و دارند. رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: زنان در ایجاد و مانایی نهضت اسلامی نقش برجسته و قابل تاملی داشته و دارند.

صاحب‌خبر -
 

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، مینا بیابانی در اجلاس ۳۹۲ زن شهیده اهل آذربایجان غربی اظهار کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که انقلاب اسلامی با حضور آحاد مردم اعم از زن و مرد حادث شد و در این بین زنان نقش برجسته، تأثیرگذار، هدایتگر و جهت ده را بر عهده داشتند، موضوعی که امام خمینی (ره) همواره بر آن تاکید داشت و زنان را رهبران نهضت معرفی کرد.

وی ادامه داد: زنان ما نمونه یک الگوی واقعی برای تمام بانوان هستند که در سخت‌ترین شرایط دوران جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی پای آرمان‌ها و اهداف خود و ارزش‌های اسلامی ماندند.

بیابانی اظهار کرد: شهدای ما به ویژه شهیدان زن اهل سنت ثابت کردند که در سطح زمین هم می‌تواند آسمانی بود و در اوج آزادی به کمالات انسانی رسید.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: اگر اکنون زنان غزه، زنان لبنانی، یمنی و سوری در مقابل دشمنان اسلام شجاعانه مقاومت کردند، نشأت گرفته از همت و جانفشانی زنان ایرانی است که اوج فداکاری آنان را در دوران دفاع مقدس سراغ داریم.

بیابانی با بیان اینکه زنان در ایجاد و مانایی نهضت اسلامی نقش برجسته و قابل تأملی داشته و دارند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی توانایی مقابله با هر قدرتی را دارد

فرماندار مهاباد نیز در این مراسم بر لزوم تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون خانواده معظم شهدا و ایثارگران تاکید کرد و ادامه داد: برای اینکه اوج ایثار و فداکاری شهدا را درک کنیم، لازم است که فرمایشات رهبری را مطالعه کنیم و به گوش جان بسپاریم.

حسن عباسی ادامه داد: در جنگ‌های مختلفی که صورت گرفته است، سرزمین‌های زیادی را از دست دادیم و زیربار قراردادهای ننگین رفتیم ولی در دفاع مقدس چنین اتفاقی نیفتاد، گرچه انقلاب به تازگی پیروز شده بود.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه در دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی به پشتیبانی از امام خمینی (ره) مقابل دشمنان خود ایستاد، ادامه داد: امروز ملت ما نه تنها سرنوشت خود را به دست گرفته‌اند بلکه در معادلات منطقه‌ای و جهانی نیز تأثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی همچون یک نهال نوپا بود ولی توانست مقابل دشمنان خود بایستد و امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

اکبر نوروزی فرمانده سپاه مهاباد نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد هستیم، وحدت کلمه در سراسر آذربایجان‌غربی موج می‌زند، تا جایی که شیعه و سنی در همه شئون زندگی در کنار یکدیگر هستند.

وی وحدت و همدلی را مهم‌ترین سرمایه نظام اسلامی دانست و ادامه داد: باید این وحدتی که وجود دارد، ضمن اینکه حفظ می‌کنیم در راستای تقویت آن نیز به صورت جدی گام برداریم.

فرمانده سپاه مهاباد ضمن اشاره به نقش مؤثر و جدی بانوان در پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: ظرفیت‌های نهفته در بین بانوان بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به اوج خود رسید.

نوروزی بر لزوم تلاش برای شناخت زنان شهیده و شناساندن آنها به نسل جدید کشورمان تاکید کرد و گفت: باید ایثار و فداکاری بانوان در پیروزی انقلاب به روشنی بیان شود.

انتهای پیام

نظر شما