شناسهٔ خبر: 67246548 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مسدود کردن راه ورود کارگران اهل غزه به کرانه باختری توسط ارتش صهیونیستی/ شهادت یک کارگر و زخمی شدن ۱۱ نفر

روز سه شنبه یک کارگر فلسطینی در جریان تظاهرات به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی شهید و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، این هفته ارتش رژیم صهیونیستی از ورود هزاران کارگر اهل غزه به محل کارشان در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری جلوگیری کرد. 

ارتش اسرائیل از روز دوشنبه گذرگاه‌های خروجی غزه که برای کارگران و شاغلین برای رفت و آمد به کرانه باختری تعبیه شده بود را مسدود کرده و با سنگ و گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور با آنان مقابله کرد. 

حدود ۱۸ هزار شهروند غزه از دولت رژیم صهیونیستی مجوز داشتند تا خارج از محاصره غزه در رفت و آمد بوده و به محل کار خود بروند. این اقدام روزانه دو میلیون دلار مردم غزه را فقیرتر می‌کند. 

کارگران غزه در اعتراض به این اقدام تظاهراتی در امتداد حصار غزه برگزار کردند که با گاز اشک آور، سنگ و گلوله پلاستیکی مواجه شدند و در مقابل آنان نیز با پرتاب سنگ به نیروهای صهیونیست پاسخ دادند. 

ارتش اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرده است: از روش‌های متفرق کردن غیر کشنده جمعیت علیه کارگران اهل غزه استفاده کرده و در مقابل فلسطینیان از بمب‌های سوتی دست ساز استفاده کردند. 

روز سه شنبه نیز یک کارگر فلسطینی در جریان تظاهرات به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی شهید و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند. 

به گفته مقامات بهداشت غزه، چهار تن دیگر بر اثر تیراندازی رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه زخمی شدند. در بیانیه گروهی از کارگران که خود را «جوانان انقلاب» می‌نامند، قول داده‌اند که به اعتراضات ادامه دهند. 

کوگات، سخنگوی آژانس وزارت دفاع اسرائیل که ورود و خروج اهالی غزه را هماهنگ می‌کند، بسته شدن گذرگاه اریز به غزه را تایید کرد و گفت که «بر اساس ارزیابی‌های موقعیتی» شاید در آینده این گذرگاه دوباره باز شود. 

وی علت این اقدام را در پاسخ به خبرنگاران توضیح نداد. 

مصر که با غزه و اسرائیل هم مرز است، با صدور بیانیه‌ای خواستار حفظ آرامش شده و از اسرائیل خواسته تا از «مجازات دسته جمعی» مردم غزه اجتناب کند. 

طبق آمار صندوق بین المللی پول، درآمد سرانه در غزه تنها یک چهارم سطح کرانه باختری است و طبق گزارش بانک جهانی، بیکاری نزدیک به ۵۰ درصد است. این درحالی است که ارتش اسرائیل ادعا می‌کند فلسطینیان با خود حین رفت و آمد مواد لازم برای اقدامات نظامی را به صورت خرد شده جا به جا می‌کنند ولی درباره اینکه تمامی کارگران فلسطینی بازرسی می‌شوند، توضیح نداده است. 

ایمن ابوکریم، سخنگوی وزارت کار غزه که توسط حماس اداره می‌شود، گفت: در نتیجه بسته شدن مرز ۸۰۰۰ کارگری که به دلیل تعطیلات یهودیان ساکن اراضی اشغالی به غزه بازگشته اند، از زمان ممنوعیت در این منطقه سرگردان شده‌اند و این درحالی است که اغلب آنان ساکن کرانه باختری بوده و در سفر خود به غزه گیر افتاده‌اند. 

یک مقام فلسطینی گفت: مصر و قطر، دو میانجی کلیدی در دورهای قبلی درگیری‌ها، در تلاش برای جلوگیری از رفتار اخیر رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما