شناسهٔ خبر: 67246491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

وضعیت سوچی در سه سال حبس

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: آنگ‌سان سوچی، رییس دولت سرنگون‌شده میانمار که سه سال است زندانی است تا کنون تنها یک نامه برای خانواده‌اش فرستاده است. پسران او گفته‌اند مادرشان بیمار است و از درد شدید دندان رنج می‌برد به طوری که قادر به غذاخوردن نیست.
اول فوریه ۲۰۲۱ کودتاچیان میانمار دولت منتخب این کشور را که رییس آن آنگ‌سان سوچی بود سرنگون و او را زندانی کردند. حال پسر او در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی "لارپوبلیکا" گفته است در سه سال و نیم گذشته آنها تنها یک نامه از مادرشان دریافت کرده‌اند.
کیم آریس به این روزنامه ایتالیایی گفته است، "پس از آن نامه نه او و نه برادرش دیگر هیچ خبری از مادرشان نشنیده‌اند". او افزود، "حتی پس از تغییر زندان او در ماه آوریل نیز خبری از مادرشان نشده است".آنگ سان سوچی در دادگاهی که از سوی کودتاچیان میانمار اداره می‌شد به اتهامات مختلف به ۳۳ سال حبس محکوم شد. در سال ۲۰۲۳ حکومت نظامی میانمار شش سال از حکم سوچی ۷۸ ساله را کاهش داد و در آوریل سار جاری میلادی او از زندان پایتخت به یک زندان دیگر منتقل شد.
پسر سوچی گفته از محل زندان جدید مادرشان هیچ اطلاعی ندارند.
دو پسر سوچی شنیده‌اند که مادرشان بیمار است و به خاطر رنج بردن از دندان در شدید قادر به غذا خوردن هم نیست. آنها پس از شنیدن این خبر برای مادرشان بسته‌ای دارویی فرستاده‌اند و در ژانویه به طرز غیر قابل باوری یک نامه امضاشده از طرف مادرشان دریافت کردند که در آن سوچی به خاطر داروها تشکر کرده بود اما  نوشته بود که همچنان بیمار است.
پسران سوچی یک بسته دارویی دیگر برای او فرستاده‌اند اما هیچ جوابی دریافت نکرده‌اند.به دنبال کودتای نظامی  در میانمار جنبش اعتراضی دامنه‌داری به راه افتاد و نظامیان با خشونت هر چه تمامتر آن را سرکوب کردند. به گفته سازمان کمک به زندانیان (AAPP) در جریان این سرکوب‌ها دست‌کم دو هزار و ۶۰۰ نفر کشته و ۱۶ هزار نفر بازداشت شدند.


 

برچسب‌ها:

نظر شما