شناسهٔ خبر: 67246124 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جوجه‌ریزی خرداد به بالای ۱۴۰ میلیون قطعه رسید

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته جوجه‌ریزی خرداد بالای ۱۴۰ میلیون قطعه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سید صدرالدین عظیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به حجم بالای تولید و کاهش تقاضا، قیمت مرغ زنده روند نزولی به خود گرفته که این امر منجر به زیان مرغداران شده است.

او متوسط قیمت هرکیلو مرغ زنده را ۵۰ تا ۵۲ هزارتومان اعلام کرد و افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که طی روز‌های آتی به کمتر از ۵۰ هزارتومان برسد.

عظیمی ادامه داد: براساس برآورد‌های صورت گرفته جوجه ریزی خرداد بالای ۱۴۰ میلیون قطعه خواهد بود که براین اساس نه تنها مشکلی در تامین و تولید نداریم، بلکه برای مازاد عرضه در راستای کاهش زیان مرغداران باید تدابیری اتخاذ شود.

نایب رئیس اتحادیه مرغداران خرید حمایتی مرغ را راهکار موقتی تنظیم بازار دانست و افزود: با توجه به آنکه پشتیبانی امور دام در مقطعی به سبب نزدیک شدن به  تاریخ انقضا مرغ‌های ذخیره شده ناچار به عرضه در بازار است، از این رو صادرات تنها راهکار حمایتی از مرغداران است که زیرساخت‌های آن باید ایجاد شود چراکه در برخی استان‌ها امکان دپوی مرغ هم وجود ندارد.

به گفته او، بنابر آمار روزانه هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام خریداری و جمع آوری می‌شود، درحالیکه به سبب حجم جوجه ریزی‌ها باید به ۲ تا ۳ هزارتن افزایش یابد.

عظیمی با بیان اینکه پتانسیل تولید ۳.۵ میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد، گفت: با احتساب سرانه مصرف سالانه ۲.۵ میلیون تن مرغ مورد نیاز کشور است و امسال به سبب سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی‌ها پیش بینی می‌شود که تولید مرغ تا پایان سال به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتن تا ۳ میلیون تن برسد.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما