شناسهٔ خبر: 67245806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در خوزستان فراهم شده است

اهواز - ایرنا - مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در استان فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الله دهدشت سه شنبه در نشست ستاد انتخابات استان خوزستان با حضور فرمانداران در استانداری اظهار کرد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در هفته‌های اخیر و همچنین دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور، اقدامات لازم برای برگزاری باشکوه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح شعب استان فراهم شده است.

وی افزود: در راستای آموزش مجریان انتخابات نیز برنامه آموزشی برای متولیان امر بخصوص عوامل اجرایی انتخابات در اهواز و شهرستان‌ها در حال برگزاری است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان ادامه داد: همچنین آسیب‌شناسی لازم برای رفع مشکلات سنوات گذشته حوزه‌ها انجام شده و انتظار می رود فرمانداران در بازدیدهای میدانی تمامی موارد و مشکلات احتمالی را شناسایی و برطرف کنند.

استفاده فرمانداران از ظرفیت‌های قانونی شهرستان‌ها در حوزه پشتیبانی انتخابات

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز انتخابات را یکی از میدان‌های مهم برای نشان دادن اتحاد و همدلی ملت شریف ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی‌های لازم شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور خواهیم بود.

عبدالله افرازه شهاوند استفاده فرمانداران از ظرفیت‌های قانونی شهرستان‌ها در حوزه پشتیبانی انتخابات را ضروری دانست و گفت: باتوجه به جلسات برگزار شده و آیین نامه‌های اجرایی فرمانداران از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات حوزه های انتخاباتی دریغ نکنند.

وی ادامه داد: فرمانداران با هماهنگی دستگاه های خدمت‌رسان ضمن بازرسی از شعبه‌ها، وسایل و ابزار مورد نیاز شعب شامل سیستم سرمایشی، توزیع کافی تعرفه‌ها، پایداری برق شبکه، کامپیوتر ، آب آشامیدنی خنک و زیرساخت های مخابراتی را تامین کنند.

برگزاری انتخابات خدمت‌رسانی به مردم را متوقف نکند

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: موضوع انتخابات نباید روند خدمات رسانی دولت به مردم را متوقف کند.

محمد خانچی افزود: اگرچه انتخابات برای همه ما دارای اهمیت بالایی است و باید برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کنیم اما نباید در تحقق مطالبات به حق مردم کوتاهی شود.

وی بیان کرد: روند ساخت و سازهای طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت باید با اهمیت بالا و جدیت دنبال شود چرا که از طرح های اولویت دار دولت سیزدهم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری اربعین امسال باید صورت گیرد و شهرستان های میزبان زائران باید برای مدیریت مواکب در مرزهای استان و مواکب مستقر در کشور عراق برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به گرمای هوا نیازشهرستان ها را به آب شرب و برق بیشتر می شود که در این زمینه نیز نیاز است ضمن توصیه ها برای مدیریت مصرف،برای جلوگیری از قطعی آب و برق در مناطق مختلف تلاش شود.

تامین نظم و امنیت سه هزار و ۴۰۰ حوزه انتخاباتی در خوزستان

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: تامین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در نظم و امنیت کامل پیش بینی شده است.

ولی الله حیاتی یادآور شد: همچنین ایام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی انتظار می رود فرمانداران با روسای ستادها، جلسات هماهنگی را برگزار کنند تا فضای انتخاباتی شهرها به صورت رقابت سالمی باشد.

وی اظهار کرد: پیش از ایام اربعین نیز ضروری است که فرمانداران مبادی ورودی استان و محل استقرار مواکب را مشخص کرده و در محور آبادان به ماهشهر و سایر محورهای پر تردد زائران نیز خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی برای زائران تدارک دیده شود.

نشست ستاد انتخابات استان خوزستان به ریاست استاندار و با حضور معاونین استاندار و فرمانداران خوزستان در محل استانداری برگزار و در این نشست برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در استان، صورت گرفت.

نظر شما