شناسهٔ خبر: 67245783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

جان باختن ۱۱ زائر ایرانی در حج امسال

19 دی آنلاین: رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور شمار زائران فوت‌شده تا پایان روز دوشنبه (۲۸ خرداد) را ۱۱ نفر اعلام کرد و درباره چگونگی انتقال پیکر این زائران به ایران و یا خاکسپاری آنها در عربستان توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -
پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد زائران ایرانی فوت‌شده در حج به ۱۱ نفر رسیده است. برخی از آنها بیماری زمینه‌ای داشتند و برخی دیگر در اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده‌اند.
او همچنین از مراجعه ۱۱ هزار نفر به مراکز پزشکی و کلینیک‌های درمانی ایران در سرزمین منا و در دومین روز رمی جمرات خبر داد و افزود: وضعیت سلامت زائران ایرانی در کل خوب است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور درباره چگونگی انتقال پیکر زائران فوت‌شده به ایران نیز گفت: پیکرها براساس درخواست خانواده متوفی تعیین تکلیف می‌شوند، اگر درخواست مبنی بر بازگشت به ایران باشد، کارهای انتقال انجام می‌شود و اگر درخواست برای خاکسپاری در عربستان باشد، با توجه به شرایط، نسبت به این خواسته اقدام می‌شود.
سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره توضیح داد: لازم است اولیاء دم به دفتر حج و زیارت استان متبوع مراجعه کنند، درخواست بدهند که متوفی در عربستان دفن شود و یا به ایران انتقال یابد. برای خاکسپاری در عربستان شرایطی وجود دارد، اگر زائر در مکه فوت شده باشد، در همان شهر مکه و اگر در مدینه فوت شده باشد در شهر مدینه به خاک سپرده می‌شود و  امکان انتقال جنازه از شهری به شهر دیگر وجود ندارد.
کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور که همراه هیأت پزشکی حج در منا حضور دارد، در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، شرایط بیماران ایرانی که در بیمارستان‌های عربستان و مراکز درمانی ایرانی در این کشور، بستری هستند را مناسب ارزیابی کرد و گفت: درحال حاضر حدود ۲۶ زائر ایرانی در این بیمارستان‌ها بستری هستند، که با همراهی پزشکان سومین رمی جمرات خود را امروز، سه‌شنبه (۲۹ خردادماه) انجام می‌دهند و به مکه بازخواهند گشت.
کولیوند بیان کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت با توجه به هماهنگی‌هایی که با بهداشت و درمان و هلال احمر عربستان داشته، کار خود را در حج امسال خوب انجام داده و تجهیزات و امکانات خوبی را از مراکز درمانی عربستان در اختیار گرفته است.

نظر شما