شناسهٔ خبر: 67245775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست شورای زکات گیلان

زکات از ارکان اسلام و نماد وحدت ملی است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ترویج فرهنگ زکات زمینه ساز ارتقای معیشت و سلامت جامعه است.

صاحب‌خبر -

زکات رکن سوم اسلام و نماد وحدت ملی استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نشست شورای زکات گیلان امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار، رئیس شورای زکات کشور و نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی، امامان جمعه و جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی گیلان در مصلای رشت برگزارشد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و رییس شورای زکات استان در این نشست با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ زکات، زمینه ساز ارتقا معیشت و سلامت در جامعه است، گفت: پرداخت زکات مستحبی از سوی مردم گیلان مایه افتخار است.

دکتر اسد الله عباسی استاندار گیلان هم در این نشست با بیان اینکه مردم استان همیشه در انجام کار خیر پیش قدم هستند، گفت: فرهنگ سازی برای پرداخت زکات علاوه بر تشویق افراد برای انجام این امر واجب، تاثیر معنوی و بلندمدت در جامعه برجای خواهد گذاشت.زکات رکن سوم اسلام و نماد وحدت ملی استنماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و رییس شورای زکات کشور هم در این نشست گفت: نقش روحانیون در ترویج فرهنگ زکات تاثیر گذار است و زکات بستر همدلی و وحدت را در جامعه ارتقا خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی با اشاره به اینکه زکات فقط به اسلام تعلق ندارد بلکه در همه ادیان الهی به آن توجه شده است، افزود: پرداخت زکات در جامعه به فرهنگ سازی نیاز دارد و رفع کمبود‌های اجتماعی با بهره‌گیری از زکات امکان پذیر است.
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و رییس شورای زکات کشور اضافه کرد: رییس و اعضای شورای زکات استان‌ها، آمران زکات و فرمانداران نیز باید مردم را در عمل به فریضه واجب زکات تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال ارزش پرداخت زکات را هم تراز با نماز معرفی کرده است، گفت: با پرداخت زکات بخشی از کمبود‌ها اجتماعی را می‌توان از این محل برطرف کرد. زکات رکن سوم اسلام و نماد وحدت ملی است

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی طرح گسترش فرهنگ زکات در گیلان را نتایج این نشست دانست و گفت: نشست شورای زکات گیلان باید به فاصله هر ۳ ماه یک بار ، با حضور اعضای آن برگزار شده و با طرح مشکلات، بخشی از آن‌ها که برای این شورا قابل حل است پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ریاست شورای زکات در شهرستان‌ها بر عهده ائمه جمعه است، افزود: مردم شهر‌های مختلف هم باید از برکات زکات بهره‌مند شوند و روحانیان در شناسایی چالش‌ها و پیگیری برای حل آن‌ها اهتمام داشته باشند.

دبیر شورای زکات گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ، ۷۲ میلیارد تومان زکات از سوی مردم نیکوکار استان پرداخت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

عباس اهرابی افزود: خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن، معیشت و اشتغال نیازمندان از مهم‌ترین اقداماتی که با زکات جمع آوری شده، هزینه شده است.

در پایان این نشست هر یک از اعضای این شورا، نظر‌ها و پیشنهاد‌های خود را در خصوص ترویج فرهنگ زکات ارائه دادند.

نظر شما