شناسهٔ خبر: 67245496 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

بازدید مسئولین و کارشناسان شرکت نفت و گاز پارس از پارک علم و فناوری خراسان

با هدف معرفی دستاورد‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ؛ پارک خراسان میزبان مسئولین و کارشناسان شرکت نفت و گاز پارس بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری خراسان، این پارک با هدف معرفی دستاورد‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک خراسان میزبان مسئولین و کارشناسان شرکت نفت و گاز پارس بود.

علی اسماعیلی در نشست مشترک با مسئولین شرکت نفت و گاز پارس ضمن تاکید بر رسالت پارک گفت: یکی از اهداف تاسیس پارک‌های علم و فناوری ایجاد محیطی امن و پویا برای شرکت‌های حاضر در اقتصاد ملی است تا نیرویی فزاینده برای رشد و توسعه اقتصادی کشور باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: از اهداف مهم و اساسی پارک خراسان کمک به افزایش نوآوری شرکت‌های مستقر و رقابت‌پذیری بیشتر آن‌ها از طریق تعامل با سازمان‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور تعریف پروژه‌های نیازمحور در قالب فراخوان و رویداد است.

اسماعیلی با اشاره بر هدف از برگزاری این نشست تصریح کرد: پارک علم و فناوری خراسان آمادگی هرگونه همکاری در جهت احصای نیاز شرکت نفت و گاز پارس با استفاده از دانش و توانایی شرکت‌های مستقر در پارک خراسان را دارد و معتقدیم برگزاری بازدید باعث افزایش تعاملات و شناخت توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان می‌شود.

قاسم پورزیتانی نیز در این نشست گفت: عدم ریسک پذیری برخی مدیران با توجه به مسئولیت خطیر حوزه نفت و گاز مانع از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و استفاده از تولیدات بار اول ساخت داخل می‌شود.

جانشین کمیته ساخت داخل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر تحریم‌ها سبب خیر برای کشور شده است و این خیر اجباری تمایل سازمان‌ها را برای همکاری با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشور بیشتر کرده است.

وی افزود: شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان تا کنون تعاملات خوبی را با شرکت نفت و گاز پارس جنوبی برقرار کردند و امیدواریم این تعاملات با همکاری پارک علم و فناوری خراسان بیشتر شود.

در ادامه محمدجواد زارعی مدیر پردیس انرژی و ساناز حسینیان‌نژاد مدیر اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علم و فناوری خراسان به بیان نقش پارک خراسان در توسعه بازار شرکت‌ها و مجوزهای پارک جهت همکاری در بخش تحقیق و توسعه شرکت نفت و گاز پارس و نحوه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداختند.

گفتنی است بازدید از نمایشگاه جانبی و خط تولید 8 شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

نظر شما