شناسهٔ خبر: 67245434 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

قاضی قلابی در کهگیلویه دستگیر شد

فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: فردی که با جعل عنوان قاضی کشیک دادگستری خود را به شهروندان معرفی و از آنها کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس از کهگیلویه؛ سرهنگ سید محمد موسوی در بیان جزئیات خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور فردی در جلوی ساختمان دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف، دادسرا، بانک‌ها، فرمانداری و اماکن نظامی با عناوین مختلف نظر به حساسیت موضوع مراتب در دستور کار تیم جمع آوری پلیس اطلاعات شهرستان کهگیلویه قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی گسترده و گشت زنی‌های هدفمند پیرامون مکان‌های تردد احتمالی، مظنون را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی وی را دستگیر و یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ متعلق به آن را نیز توقیف کردند.

موسوی تصریح کرد: ماموران در ادامه تحقیقات و بازجویی‌های خود به این نتیجه رسیدند که این فرد با سوء استفاده از تردد در مراجع قضایی و دولتی خود را از قضات شاغل در مراجع قضایی شهرستان و فردی ذنفوذ در سطح استان معرفی و به مردم وعده حل فصل پرونده می داد و به طرق‌های مختلف از شهروندان کلاهبرداری می‌نمود.

وی گفت: ماموران در بازرسی از خودروی متهم تعداد ۱ عدد مهر قاضی کشیک، ۱ عدد کارت کارکنان فراجا و مجوز تردد به اماکن نظامی و قضایی، مهر کارشناس تصادفات راهنمایی و رانندگی، ۱ عدد مهر کارشناس بیمه مرکزی، مهر اساتید دانشگاه علوم پزشکی یکی از استان‌های همجوار و تعدادی اوراق مهمور به مهرهای مراجع قضایی و انتظامی کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد بدون در نظر گرفتن روال قانونی امور و نیازمندی‌های اداری خود به افراد سودجو و وعده‌های فریبنده این چنینی اعتماد و ندانسته اقدام به همکاری با آنها می‌نمایند به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بی‌مورد به افراد ناشناس خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با پلیس اطلاع رسانی نمایند.

نظر شما