شناسهٔ خبر: 67245318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/گزارش/

خراسان شمالی‌ها به میدان انتخاب می‌آیند

اعظم قهرمانی

انتخاباتی دیگر در راه است؛ ۱۰ روز دیگر، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار می‌شود، مردم خراسان شمالی در جای جای این سرزمین، یکپارچه به شور ایستاده‌اند تا در صحنه عشق به میهن، دلیرانه ظاهر شوند و در پای صندوق‌های رأی، جلوه دیگری از اقتدار و عزت ملی را به‌نمایش بگذارند و شکوه انقلاب و نظام اسلامی را فریاد بزنند.

صاحب‌خبر -

حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای و نقش‌آفرینی آنها در سرنوشت‌شان در سایه دموکراسی دوباره در کانون توجه جهانیان قرار می‌گیرد. انتخابات ریاست جمهوری، انتخاباتی حساس و سرنوشت‌ساز است و تب و تاب آن در تمام نقاط استان بالا گرفته است و مردم درباره آن صحبت می‌کنند.

ستادهای انتخاباتی برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در این استان راه‌اندازی شده است و از سوی دیگر، حضور کاندیداها در صدا و سیما و ارائه برنامه توسط آن‌ها و برگزاری مناظره‌ها، فعالیت احزاب، گروه‌های مختلف مردمی و رسانه‌ها موجب داغ شدن بیشتر تنور انتخابات شده است.

مردم خراسان شمالی همیشه در انتخابات حماسه ایجاد کرده‌اند

حسن ناهیدی، رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: رسانه‌های غربی همیشه در تلاش بوده‌اند تا با انجام تبلیغات مختلف میزان مشارکت مردم در انتخابات پایین بیاید و در این زمینه، دشمن هزینه‌های زیادی کرده است.

وی اظهار کرد: دشمن از اقتدار ایران در دنیا نگران است و برای اینکه منافع خود را در دنیا حفظ کند، هر کاری که از دستش برآید انجام می‌دهد.

وی گفت: در شهادت آیت‌الله رئیسی دیدیم که کشورهای زیادی متوجه این موضوع ناگوار شدند و اظهار همدردی کردند، برخی کشورها عزای عمومی اعلام کردند و برخی نیز پرچم‌ها را نیمه‌افراشته کردند و ایران بیش از گذشته مورد توجه جهانیان است.

ناهیدی ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد کشور ایران برای بقیه کشورها الگو باشد و تلاش می‌کند تا صدای جمهوری اسلامی ایران به گوش هیچ کسی نرسد.

وی بیان کرد: دشمن در تلاش است تا موفقیت‌های ایران به جهانیان صادر نشود که یکی از این موفقیت‌ها حضور حداکثری در انتخابات است. به هر میزانی که مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند، در داخل ایجاد قدرت می‌شود و ثبات و امنیت کشور را رقم می‌زند و ایجاد اقتدار در منطقه و فرامنطقه می‌کند.

وی در ادامه از برپایی ۹۲۷ شعبه اخذ رای برای برپایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۱۳ شعبه اخذ رای ثابت و بقیه سیارند، علاوه بر آن ۴۲۲ شعبه شهری و بقیه روستایی است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به اینکه ابلاغ رئیس ستاد انتخابات در این استان صادر شده است، ادامه داد: هیئت‌های اجرایی شکل گرفته است و ۲۲ هیئت اجرایی برای برگزاری در این دوره انتخابات در استان فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: در انتخابات ادوار گذشته حضور زنان در انتخابات در این استان بسیار پررنگ و از میانگین کشوری بالاتر بود و این امر نشان از احساس وظیفه آن‌هاست. زنان مانند موتور محرکی برای ایجاد مشارکت سایر اعضای خانواده‌اند.

ناهیدی افزود: از آنجا که در خراسان شمالی روحیه پهلوانی و تدیین وجود دارد، رفتارهایی مانند بداخلاقی در برگزاری انتخابات دیده نمی‌شود و همیشه مردم این استان در برگزاری انتخابات حماسه خلق کرده و مشارکت‌های بالایی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در استان تمام امکانات برای برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری آماده است.

ت

آمادگی کامل خراسان شمالی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاه ایسنا، از آمادگی کامل این استان برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

وی اظهار کرد: قبلاً برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی افرادی حضور داشتند و اداره‌کننده صندوق‌های رای بودند که از همان افراد و امکانات استفاده می‌شود. این افراد آموزش‌های لازم را دیده‌اند و اگر افرادی در صورت نیاز اضافه شدند آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه خواهد شد.

وی درباره برپایی شعبه‌های اخذ رای در مناطق صعب‌العبور، گفت: صندوق‌های رای با ماشین‌های کمک‌دار به این مناطق ارسال می‌شود و صندوق‌ها دو ساعت قبل از برگزاری انتخابات به این محل‌ها رسانده می‌شود و نیاز به بالگرد برای انتقال صندوق‌های رای نیست، اما اگر نیاز به بالگرد شد، بالگرد نیروی انتظامی و هلال احمر برای ارائه خدمت در استان وجود دارد.

حسین‌نژاد درباره مشارکت مردم خراسان شمالی در انتخابات، افزود: اتفاق ناگواری که برای رئیس جمهور شهید رخ داد، چهره غم به استان داد و مردم استان حتی در دورترین نقاط در مراسم عزاداری شهدای خدمت شرکت کردند و در واقع، اتحاد جدیدی بین مردم شکل گرفت، روح جدیدی در نظام دمیده شد و احساس من این است که مردم استان با شکوه بیشتر و حضور قوی‌تری در این دوره انتخابات شرکت خواهند کرد و پیش‌بینی من این است که مردم خراسان شمالی حماسه دیگری رقم خواهند زد.

نماینده عالی دولت در استان از برپایی ۹۲۷ شعبه اخذ رای برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۱۳ شعبه اخذ رای ثابت و بقیه سیارند، علاوه بر آن ۴۲۲ شعبه شهری و بقیه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ رئیس ستاد انتخابات در این استان صادر شده است، ادامه داد: هیئت‌های اجرایی شکل گرفته است و ۲۲ هیئت اجرایی برای برگزاری این دور از انتخابات در استان فعالیت خواهند کرد.

حسین نژاد اظهار کرد: مطابق قانون باید دستگاه‌های اجرایی از لحاظ لجستیک و پشتیبانی کمک و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های هویت‌شناس که به وزارت کشور تحویل داده شده بود، وارد استان شده است و افراد واجد شرایط اخذ رای می‌توانند با دو کارت شناسایی در انتخابات شرکت کنند.

حسین‌نژاد گفت: افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی یا شناسنامه رای خود را به صندوق بیندازند و نیاز به هر دو مدرک نیست. از سوی دیگر، این دستگاه قابلیت دارد که تشخیص می‌دهد فرد در شعبه‌ای دیگر رای داده یا خیر و همچنین اصالت مدرک شناسایی را چک می‌کند.

ب

استقرار ۷۰ درصد حوزه‌های انتخابیه ریاست جمهوری در خراسان شمالی در مدارس

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را دارد، گفت: حدود ۷۰ درصد حوزه‌های انتخابیه در مدارس مستقر خواهند شد.

وی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت تشکل‌های چهارگانه شامل سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، هلال احمر و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و همچنین انجمن‌های اولیا و مربیان، اهمیت مشارکت بالا در انتخابات و حضور آگاهانه تبیین می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما