شناسهٔ خبر: 67244900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هوش مصنوعی کارآمدی نظام را افزایش می‌دهد

کاربرد صحیح هوش مصنوعی موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات کشورمان و افزایش کارآمدی نظام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

هوش مصنوعی کارآمدی نظام را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: هوش مصنوعی موجب کاهش بسیاری از موازی کاری ها و افزایش سرعت در امور مختلف می شود ولی باید مخاطرات آن مورد رصد قرار گیرد و لازم است ظرفیت سازی برای استفاده از هوش مصنوعی به بهترین شکل فراهم شود.

امیر حسین بانکی‌پور روز سه‌شنبه افزود: همانگونه که دنیای صنعتی یک تحول جدیدی در روابط انسانی ایجاد کرد و یا استفاده از امواج الکترونیکی و الکترومغناطیس، دست یابی به رایانه ها و استفاده از اینترنت موجب تحولاتی در علم شد، اکنون هوش مصنوعی دنیای ما را متحول خواهد کرد و باید درک درستی از آن داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی یکی از ارکان پیشران علمی خواهد بود گفت: همانگونه که نسبت به انرژی هسته ای به دلیل وابستگی آینده انرژی به این علم اهمیت ویژه قائل بودیم، آینده تحولات علمی هم به هوش مصنوعی گره خورده است و باید زمینه ها و زیر ساخت های برنامه ریزی برای آن در برنامه دولت مردان قرار گیرد.

بانکی پور همچنین در خصوص چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور یک پارچه مردم و انتخاب یک فرد با رای بالا که بتواند با همان شیوه شهید خدمت کارها را به نتیجه برساند، نظام را بیمه می کند.

وی افزود: همچنین نامزدها باید صداقت و اخلاق مداری را رعایت کنند، زیرا مردم از تنازع های سیاسی خسته شده اند و به دنبال حل مسئله‌های کشور هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ویژگی های شهید رییسی دوری از حاشیه ها و اخلاق مداری بود، از این رو اگر نامزدها این موارد را رعایت کنند و با همدلی شرایط برای رسیدن به اجماع ایجاد شود، می توان آن را بهترین سند خدمت نامزدها به شمار آورد.

امیر حسین بانکی پور، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای در نشست الگوهای زیستی رییس جمهور شهید در روزهای اخیر به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد شرکت کرد.

نظر شما