شناسهٔ خبر: 67244599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدارس سمنان در مسیر هویت‌بخشی فرزندان به باشگاه سیاسی تبدیل نشود

سمنان - ایرنا - سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: فرزندان جامعه باید در مسیر هویت‌بخشی قرار گیرند و در این راه، مدارس نباید به باشگاه‌ سیاسی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرج الله شوشتری روز سه شنبه در نشست تبیینی پیرامون افزایش مشارکت در انتخابات چهاردهمین‌ دوره ریاست‌ جمهوری با انجمن اولیا و مربیان استان سمنان در استانداری افزود: مؤلفه‌های مؤثر بر کودک و نوجوان در زمینه هویت‌پذیری فرهنگی تأیید و انکار است و نگاه کودک و نوجوان نسبت به اطرافیان هرچه نزدیکتر باشد، متفاوت‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه پویا شامل افراد بانشاط و پویا است که تأثیرگذاری خود را بر اطرافشان و تأثیرپذیری از اطرافیان خود دارند، ادامه داد: اولین بخش برای تحقق این موضوع برعهده خانواده است که باید شخصیت و هویت فرزند خود را تأیید کنند.

وی تاکید کرد: آنچه که نباید در هویت‌ بخشی سیاسی‌اجتماعی کودک و نوجوان اثرگذار باشد، سیاست‌زدگی و تبدیل مدرسه به باشگاه سیاسی است.

این مسوول یادآور شد که فرزندان نیازمند هویت سیاسی‌ و اجتماعی درست هستند و باید در یک مسیر رشد هدایت شوند. در این مسیر از سیاست‌زدگی، هیجان‌زدگی مفرط و التهاب‌آفرینی پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم روی داد و آنچه که مهم است تحول در دولتها و در مسیر رو به رشد قرار گرفتن است، خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم با توجه به فرهنگ و تمدن غنی و متمدن ایران و از راه انتخاب فرد اصلح، این مسیر را رو به جلو ادامه دهد.

سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اظهار امیدواری کرد: با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای انتخابات پرشوری در سطح کشور رقم بخورد.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز فرصت ثبت‌نام کردن داشتند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رییس‌جمهور ایران جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

۶۹۵ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکنون برای استان در سامانه جامع انتخابات نهایی و مشخص شده است.

نظر شما