شناسهٔ خبر: 67244596 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدارس کانکسی مهر امسال ساماندهی می‌شوند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر ساماندهی مدارس کانکسی از مهر، گفت: ۱۵ هزار سرویس بهداشتی مدارس نیز در طرح شهید عجمیان در دست بهسازی و تعمیر جزئی است که با تامین منابع انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا خان محمدی درباره آخرین وضعیت مدارس سنگی و کانکسی اظهار کرد: عزم خود را جمع کرده که مدارس کانکسی را با برنامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت و مشارکت خیرین و هدفگذاری صورت گرفته در مهر امسال ساماندهی کنیم.

وی افزود: اکنون منابع این کار تامین شده و اراده بر این است که ساماندهی این مدارس با قدرت پیش رود.

خان محمدی درباره آخرین وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدارس اظهار کرد: در موضوع سرویس‌های بهداشتی مدارس یکی بحث ساخت در مکان‌های فاقد سرویس است که تا کنون بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ سرویس بهداشتی ساخته شده است.

وی افزود: همچنین ساخت حدود ۴ هزار سرویس بهداشتی را در دست احداث داریم که با تامین منابع انجام می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس درباره مناطقی که بیشترین کمبود سرویس بهداشتی را دارند، عنوان کرد: عمدتا مدارس دورافتاده و مرزی بیشترین کمبود را دارند اما این مدارس به صورت نقطه‌ای مشخص شده است.

فراهم‌سازی مدارسی ایمن و استاندارد برای همه کودکان ایران‌زمین برنامه‌ای است که به طور جدی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و در این مسیر جمع‌آوری مدارس کانکسی کلید خورده است.

چنانکه وزیر سابق آموزش و پرورش در آستانه مهر تحصیلی ۱۴۰۱ گفته بود که هشت هزار مدرسه کانکسی و سنگی در کشور وجود دارد و تلاش می‌شود در گام نخست مدارسی که دانش‌آموزان آن بیش از ۱۰ نفر است به مدارس استاندارد تبدیل شوند.

بر این اساس، اعتبار مورد نیاز برای برچیده شدن کلاس‌های درس کانکسی هم از منابع داخلی آموزش و پرورش و هم از اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین می‌شود.

نظر شما