شناسهٔ خبر: 67244506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون شرکت توزیع برق فارس: صرفه‌جویی ۲۱ مگاواتی انرژی برق در ادارات لازم است

شیراز-ایرنا-معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق فارس بر ضرورت صرفه جویی ۲۱مگاواتی انرژی برق در ادارات و دستگاه های اجرایی این استان تاکید کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی ایرنا، علیرضا اسکندری سه‌شنبه در این باره گفت: با فرا رسیدن تابستان و افزایش دمای هوا، همگی ما مکلف هستیم در تمام بخش‌ها، برنامه‌های مصرف بهینه انرژی برق را اجرا و رعایت کنیم که از این رو همکاری ادارات دولتی، دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی استان در مصرف بهینه برق ضروری است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق فارس ادامه داد: سال ۱۴۰۲ با فعالیت‌هایی که در حوزه مشترکان اداری انجام گرفت بیش از ۶ مگاوات صرفه‌جویی در بخش اداری حاصل و بیش از ۴۵۰ میلیون ریال پاداش به ۱۲۹ اداره همکار در طرح کاهش پیک بار تابستان سال ۱۴۰۲ پرداخت شد.

اسکندری افزود: در ایام گرم سال و فصل تابستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری و تعامل مشترکان اداری جهت کاهش مصرف برق هستیم.

به گفته او بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران، تمام مشترکان اداری موظف شده‌اند در بازه زمانی اول خرداد تا ۳۱ شهریور، در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰درصد نسبت به مقدار پایه سال ۱۴۰۰ و در ساعات غیر اداری به میزان۶۰ درصد نسبت به همان روز مصرف انرژی برق خود را کاهش دهند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: تنظیم درجه سیستم‌های سرمازا و اسپلیت ها بین ۲۴ - ۲۶درجه سانتی‌گراد (دمای آسایش)، استفاده از دور کند کولر آبی در مناطق غیر گرمسیر و استفاده از پنکه به جای کولر در مناطق معتدل (شهرستان های شمال استان)، بهره‌مندی کامل از روشنایی روز و نور طبیعی، استفاده از چراغ‌های فوق کم مصرف SMD و LED، خاموش کردن سیستم‌های سرمازا یک ساعت قبل از اتمام ساعات کاری (ساعت ۱۳)، خاموش کردن تمام وسایل برقی اداری و سیستم روشنایی پس از اتمام کار، بستن در و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمازا، استفاده از سنسورهای حرکتی برای روشن و خاموش کردن اتوماتیک چراغ‌ها در راهرو و پارکینگ‌ها ، کاهش چشمگیر مصرف انرژی برق در بخش اداری را در پی خواهد داشت.

نظر شما