شناسهٔ خبر: 67244479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اخذ ۴ رضایت از قصاص نفس در زندان‌های استان البرز

مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: به همت مسئولان و مددکاران زندان‌ها، انجمن حمایت، همچنین همکاری صمیمانه مسئولان قضایی البرز در سه ماه نخست سال جاری، چهار مورد از احکام قطعی قصاص نفس زندانیان استان منجر به اخذ رضایت از اولیای دم شد.

صاحب‌خبر -

اصغر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: دو مورد از این پرونده‌های قصاص نفس به صورت قطعی و دو مورد نیز به صورت مشروط در حال پیگیری است و در آخرین جلسه که با حضور رئیس دادگستری فردیس، ناصر خاکی دادستان فردیس و مسئول انجمن از حمایت این شهرستان برگزار شد، با کمک خیران زمینه آزادی یک زندانی پس از ۱۰ سال فراهم شد.

وی افزود: مجموعه‌ای از افراد متخصص و باسابقه متشکل از مسئولان، مددکاران و اعضای شورای حل اختلاف زندان‌ها، مسئولان قضائی و خیران به صورت گروهی و شبانه‌روزی در راستای اصلاح ذات‌البین تلاش می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان البرز اصلاح ذات‌البین را سرشار از ثواب دانست و خاطرنشان کرد: خداوند در سوره انفال بر این عمل سفارش کرده است و باید طبع و خلق کریمانه اولیای دم را نیز ستود، چراکه بخشش در این زمینه کار دشواری است.

فتحی تاکید کرد: به همت مسئولان و مددکاران زندان‌ها، انجمن حمایت، همچنین همکاری صمیمانه مسئولان قضائی البرز در سه ماه نخست سال جاری، چهار مورد از احکام قطعی قصاص نفس زندانیان استان منجر به اخذ رضایت از اولیای دم شد.

نظر شما