شناسهٔ خبر: 67244463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امکان حضور نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رای

دبیر ستاد انتخابات استان یزد: نمایندگان نامزد‌ها می‌توانند در شعب اخذ رای ثابت و سیار و اماکن استقرار دستگاه‌های شمارشگر آرا حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

امکان حضور نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رای
رستگاری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد گفت: بر اساس ماده واحده‌ی مصوب ۱۳۷۹/۰۵/۳۰ مجلس شورای اسلامی و به موجب این قانون هر یک از نامزد‌های ریاست جمهوری به تنهایی و یا چند نامزد مشترکا می‌توانند در هریک از شعب اخذ رای، اماکن استقرار دستگاه‌های شمارشگر رایانه‌ای آرا و هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها یک نفر نماینده داشته باشند.
وی با بیان اینکه این نمایندگان بدون دخالت در انجام وظایف عوامل اجرایی و نظارتی می‌توانند حضور داشته باشند ادامه داد: اگر مشاهده‌ی تخلفی داشتند می‌توانند مراتب را کتبا به ناظرین شورای نگهبان و هیئت نظارت شهرستان و استان و یا ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کنند.
دبیر ستاد انتخابات استان یزد افزود: حضورنمایندگان در جلسات بلامانع است و می‌توانند تا آخرین مرحله‌ی انتخابات حضور داشته باشند. 
رستگاری اظهار داشت: بدین منظور اگر نامزدی می‌خواهد نماینده در شعب اخذ رای داشته باشد باید با معرفی نامزد مربوطه و مسئول ستاد تبلیغاتی خود به فرمانداری شهرستان توسط نماینده‌ی تام الاختیار نامزد حد اقل ۵ روز قبل از شروع اخذ رای به فرمانداری شهرستان معرفی بشود.
وی افزود: فرمانداران هم موظفند کارت یا معرفی نامه‌ی نمایندگان مذکور را حد اقل ۴۸ ساعت قبل از روز اخذ رای صادر و تحویل مسئول ستاد انتخابات نامزد مربوطه درآن شهرستان دهند.

نظر شما