شناسهٔ خبر: 67244422 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ترکیه نسبت به وقوع دومین حمله تروریستی در مسکو هشدار داد

روزنامه حریت امروز (سه‌شنبه) نوشت، اطلاعات ترکیه به روسیه درباره وقوع دومین حمله تروریستی در مسکو در پی حمله مرگبار به سالن کنسرت «کروکوس» در حومه پایتخت روسیه هشدار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حمله به محل برگزاری کنسرتی در حومه مسکو در اواخر ماه مارس زمانی رخ داد که گروهی از مردان مسلح قبل از اجرای یک کنسرت به محل برگزاری یورش بردند و ۱۴۵ نفر را کشتند و بیش از ۵۰۰ نفر را مجروح کردند. این مرگبارترین اقدام تروریستی در این کشور از اوایل دهه ۲۰۰۰ بود.

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، مقام‌های روسیه اعلام کردند این حمله تروریستی توسط داعش خراسان انجام شده اما مدعی شدند که این گروه از سوی اوکراین صورت گرفته است. اما کی‌یف این ادعا را رد کرده است.

روزنامه حریت نوشت، ترکیه مدت‌هاست که تهدیدهای داعش خراسان را رصد می‌کند. سرویس‌های ویژه ترکیه همچنین بسیاری از افراد ذی‌نفع را پس از حمله به کلیسای کاتولیک در استانبول در اواخر ژانویه شناسایی و مورد بازجویی قرار دادند و با طرف روسی در این مورد تماس برقرار کردند.

این روزنامه همچنین نوشت، دو نفر از مجرمان حمله به تالار شهر کروکوس برای مدت طولانی در مسکو اقامت داشته‌اند و در موارد متعدد برای تمدید مجوز اقامت برای مدت کوتاهی وارد ترکیه شده‌اند و افزود که روسیه از این موضوع مطلع شده است.

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه پیشتر گفته بود که پیش از حمله به کروکوس، آمریکا به مسکو درباره یک حمله قریب‌الوقوع ترویستی هشدار داده بود اما اطلاعات به صورت کلی بودند.

وی همچنین افزود، روسیه اقدامات لازم را برای جلوگیری از حملات ترویستی انجام داده و خاطرنشان کرد: «آنها یک گروه از اشخاص را هدف قرار داده و اطلاعات در آن زمان بررسی نشده بود.»

نظر شما