شناسهٔ خبر: 67244420 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تعطیلی واحدهای تولیدی، شرایطی بدتر از کرونا به وجود آورد

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۶۰ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال داشتیم، گفت: شجاعت شهید آیت الله رئیسی باعث شد واحدهای تعطیل شده احیا شده و از این شرایط عبور کنیم.

صاحب‌خبر -

امیرحسین مدنی با اشاره به اینکه ابتدای دولت سیزدهم به علت تعطیلی واحدهای تولیدی با شرایط بدتر از کرونا مواجه بودیم، یادآور شد: در ابتدای این دولت به علت تعطیلی واحدهای تولیدی و واگذاری‌های غیرعادلانه و غیراصولی در دولت‌های قبل و تبعات امنیتی و اجتماعی آن با شرایط بدتر از کرونا مواجه بودیم، به طوری که حدود ۶۰ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور وجود داشت که ۹۰۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل در دولت سیزدهم احیا شدند.


به گفته مدنی، در آن شرایط هیچ کس جز شهید آیت‌الله رئیسی نمی‌توانست ورود کرده و دستور لغو واگذاری‌ها را بدهد. بنابراین شجاعت ایشان باعث شد تا واحدهای تولیدی بسیاری احیا شود.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی تعطیلی واحد تولیدی در کشور را سبب ایجاد تبعات اجتماعی - اقتصادی بسیار گسترده دانست و افزود: بخشی از این تبعات اجتماعی - اقتصادی برای کارگران واحدهای تولیدی و بخشی هم متوجه مردم شده بود.

مدنی با یادآوری اینکه پس از مشکلات این کارگاه‌های تولیدی، شهید آیت‌الله رئیسی به عنوان سکان‌دار دولت، مشکلات این واحدها را حل کرده و با تدابیری که داشتند اقدامات لازم برای احیای این واحدها صورت گرفت، افزود: با ذهنیت مثبت ایشان به آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهور دستور دادند که کار ویژه‌ای برای رفع مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی  در کشور صورت گیرد.

وی موضوع احیای این واحدها و پیگیری آن در دولت سیزدهم را به برکت توجه و دستور رئیس‌جمهور شهید عنوان کرد و گفت: مشکل این واحدهای تولیدی ساختاری و سازمانی نبود و رفع آن نیز بر عهده یک دستگاه نیست؛ چراکه یک راهبری می‌خواست که از شخص رئیس‌جمهور و ایفای نقش ایشان انتظار می‌رفت. بنابراین جزءترین افرادی که در دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادها در حال فعالیت بودند و حتی مردم به میدان آمده و برای احیای این واحدها کمک کردند؛ چراکه مالکان بسیاری از این واحدهای تعطیل شده مردم بوده و حالا بنا بر مشکلاتی که با سیاست‌های غلط گذاشته شده بود، منجر به تعطیلی شده و رئیس‌جمهور شهید با نهضت احیای واحدهای اقتصادی در جهت رفع این مشکلات اقدام کردند.

نظر شما