شناسهٔ خبر: 67244146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتاق وضعیت جوانی جمعیت در لرستان راه اندازی شد

خرم آباد - ایرنا - اتاق وضعیت جوانی جمعیت روز سه شنبه به منظور دریافت و تحلیل مستمر داده های رشد جمعیت با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا استاندار لرستان در حاشیه افتتاح اتاق وضعیت جوانی جمعیت این استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مساله جوانی جمعیت یک موضوع جدی و مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد و عملکرد دهه های گذشته در این حوزه بسیار ضعیف بوده که باعث حرکت جمعیت کشور به سمت پیری شده است.

ابوطالب شفقت افزود: سال گذشته نخستین اتاق وضعیت جوانی جمعیت کشور با حضور رییس جمهور فقید افتتاح و در سطح استان ها نیز برنامه ریزی شد تا با فعالیت آن، وضعیت شاخص های مختلف جمعیتی در هر استان و شهرستان ترسیم و مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و بر این اساس مشکلات مناطق شناسایی و برطرف شود.

وی ادامه داد: موضوع جوانی جمعیت قابل اغماض نیست چراکه در صورت بی توجهی به این مهم، کشور به سمت سالمندی و پیری جمعیت حرکت خواهد کرد بنابراین همه افراد و تمام دستگاه های مربوطه فرهنگی، تبلیغی، پشتیبانی و رفاهی، بهداشت و درمان مسوول هستند.

وی با بیان اینکه مسیر نزولی جمعیت کنترل شده است اظهار داشت: باید شیب جمعیت را با امیدآفرینی و برنامه ریزی دقیق و اجرایی به سمت مثبت سوق دهیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم این استان دارای اعتقادات دینی محکمی هستند افزود: بایستی جنگ نرم دشمن را به مردم یادآوری و اهمیت فرزندآوری را نسبت به این تکلیف دینی بزرگ اطلاع رسانی کنیم.

شفقت تاکید کرد: عملکرد دستگاه های اجرایی در این راستا چندان قابل توجه نبوده است و باید هفته نخست مردادماه، گزارش عملکرد خود را ارایه دهند.

نظر شما