شناسهٔ خبر: 67244127 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قالیباف در گردهمایی کارگران و بازنشستگان:

باید با توجه به کارنامه و عملکرد نامزدها تصمیم گرفت/ کسی باید رئیس‌جمهور شود که دنبال بهانه‌جویی نباشد

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و افرادی که امروز در معرض قرار می‌گیرند حتماً کارنامه و عملکردی دارند و باید با دقت به آن کارنامه و عملکرد نگاه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز سه شنبه، در جمع بازنشستگان کشوری و لشکری، اظهار داشت: یکی از برکات امام و شهدا، انقلاب اسلامی است و انتخابات نیز ذیل آن یک فرصت طلایی برای تعیین سرنوشت مردم ایجاد کرده است. ۸ تیر روزی است که ملت ایران با مشارکت خود و انتخاب دقیق برای مدت ۴ سال اداره کشور را به نفری بسپارند که دارای مدیریت قوی است.

وی با بیان اینکه انتخابات  فرصت بزرگی است و سرنوشت آینده کشور، فرزندان و جوانان کشور را مشخص می‌کند، افزود: در مجلس یازدهم قوانین زیادی تصویب و در نهایت تبدیل به  قانون شد اما مسئله اصلی این است که قوانین اگر صرفاً نوشته شود ولی اجرا نشود، از نظر حل مشکلات ارزشی ندارد چرا که قوانین صرفاً یک تکه کاغذ هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و دیگر شناخت از افراد وجود دارد، یعنی افراد دارای کارنامه هستند بنابراین باید تصمیم درست گرفته شود.

قالیباف تصریح کرد: امروز مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما بنده عرض می‌کنم که ظرفیت‌هایی در کشور وجود دارد که از طریق آن می‌توان مشکلات را حل کرد، اما این ظرفیت‌ها در حال هدر رفتن است.

وی تاکید کرد: باید کسی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود که دنبال بهانه جویی نرود؛ زیرا امروز مشکلاتی در تمام اقشار مختلف مردم وجود دارد که بخش عمده آن از ناکارآمدی می‌آید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: زمانی که در مجلس بودم به نمایندگان تاکید داشتم که وقتی بودجه‌ای را تصویب می‌کنید آن بودجه، بودجه دولت نیست بلکه بودجه عموم مردم است و اگر به درستی بودجه نوشته نشود سفره‌های مردم کوچک خواهد شد و تورم افزایش پیدا می‌کند.

قالیباف افزود: بنده متعهدم که باید فاصله بین حقوق و تورم کاهش یابد اگر این اتفاق نیفتد روز به روز مشکلات افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما امروز رئیس جمهوری می‌خواهیم که پرتلاش و سختگوش باشد و همچنین جرات داشته باشد تا تصمیمات شجاعانه بگیرد و اجازه ندهد دارایی و ثروت‌های ملی با تصمیمات غلط هدر برود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: من ۱۲ سال در شهرداری حضور داشتم در آنجا تاکید داشتم که هم باید کارها خوب انجام شود و هم کار خوب بکنیم؛ امروز باید رئیس قوه مجریه هم خوب کار کند و هم خوب تصمیم بگیرد؛ لذا ۸ تیر روز مهمی است.

قالیباف افزود: در برنامه هفتم تمام موارد و مشکلات در قانون دیده شده است؛ اما بخش مهم این است که این سند اجرایی شود ولی قبل از اینکه کیک اقتصاد را بزرگ کنیم آن ظرفیت‌های بزرگی که وجود دارد و از آن استفاده نشده باید در اولویت قرار گیرد و از آن استفاده شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی از رشد اقتصادی حرف زده می‌شود بخشی از آن سرمایه‌گذاری است و بخش دیگر بهره‌وری. بهره‌وری بر سرمایه گذاری ارجحیت دارد. اگر بهره‌وری کارآمد باشد آن کارآمدی باعث رشد اقتصادی و رشد ۸ درصدی می‌شود؛ زیرا امروز ۱۷ و نیم درصد از انرژی تولید شده را هدر می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امروز سه و نیم برابر یارانه‌ها، دارایی‌ها هدر می‌روند، گفت: امروز چالش اصلی ما، مدیریت است. ما امروز باید به سمت کسی برویم که روحیه و توانایی لازم را داشته باشد و بتواند آگاهانه و شجاعانه تصمیم بگیرد و تحول ایجاد کند.

قالیباف افزود: ما در برنامه هفتم اولویت اول و جامعه هدف‌مان خانواده و سبد خانوار است؛ همچنین باور ما این است که زن، محور اساسی خانواده است. امروز زنان به گونه‌ای عمل کردند که مادر خرج خانواده آنها هستند و هم تربیت فرزند برعهده آنهاست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگر تصریح کرد: ما باید به سمتی برویم که بازنشستگان در شرایطی که امروز وجود دارد خارج و وارد  آسایش و آرامش که اولویت اول ماست شوند.

قالیباف در پایان گفت: دولت سیزدهم تلاش بزرگی کرد. ما در دهه ۹۰ وضعیت خوبی نداشتیم و کمتر از ۱ درصد رشد داشتیم ولی نقدینگی ۲۶ درصد افزایش داشته است؛ مجلس یازدهم و دولت سیزدهم این ریل را عوض کردند، اما مشیعت الهی این بود که این شهید را از ما گرفت اما راه سیدالشهدای خدمت ادامه خواهد داشت.

نظر شما