شناسهٔ خبر: 67244092 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شهروندان مناطق دچار کم‌آبی ۱۵ درصد صرفه‌جویی کنند

مدیرکل دفترمدیریت مصرف آب، خدمات مشترکان و کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:برآوردها نشان می دهد که حدود ۱۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب در شهرهای دچارکم آبی برای گذر از کم آبی بسیار موثر خواهد بود. مدیرکل دفترمدیریت مصرف آب، خدمات مشترکان و کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:برآوردها نشان می دهد که حدود ۱۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب در شهرهای دچارکم آبی برای گذر از کم آبی بسیار موثر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، علی سیدزاده با اشاره به تدابیر ویژه آبفای کشور برای تأمین آب در فصل تابستان در کلانشهرهایی مانند تهران از مدیریت هیدرولیکی جریان آب در شبکه‌های توزیع با اقداماتی از قبیل مدیریت توزیع آب و تنظیم جریان خروجی مخازن ذخیره آب، جلوگیری از هدررفت آب در شبکه و جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب خبر داد.

وی ادامه داد: شناسایی و رفع انشعابات غیر‌مجاز آب، ارسال اخطار برای مشترکان پر‌مصرف و در صورت عدم توجه قطع آب به مدت محدود، کنترل مصارف آب مصرف کنندگان بزرگ از قبیل مجتمع‌های تجاری بزرگ و استخرها، انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی از قبیل تبلیغات محیطی و تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر فعالیت‌های تبلیغاتی‌ از دیگر برنامه‌های شرکتهای آب و فاضلاب به ویژه در فصل تابستان در کلانشهرهایی مانند تهران است.

مدیرکل دفترمدیریت مصرف آب، خدمات مشترکان و کاهش هدررفت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه مصرف آب کولرهای آبی بسته به حجم کولر و مدت زمان روشن بودن آن در حدود ۴۰۰ لیتر در روز است،اظهار کرد: برای کاهش مصرف آب کولر با نصب سایه بان بر روی کولر حداقل می توان به میزان ۱۰ درصد در مصرف آب کولر صرفه جویی کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که بدنه کولر به جای فلز از پلیمر ساخته شود، در کاهش جذب گرمای هوا و کاهش میزان تبخیر موثر خواهد بود.

وی در ارتباط با کولرهای آبی با موتور بی ال دی سی  افزود: موتور بی ال دی سی بیشتر در کاهش مصرف برق کولر موثر است.

انتهای پیام/
 

نظر شما