شناسهٔ خبر: 67243691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از سرگیری عملیات جستجوی مفقودین حادثه معدن شن و ماسه شازند

با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان مرکزی عملیات گروه‌های امدادی و مهندسی برای جستجوی مفقودین حادثه معدن شن و ماسه شازند از سر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

استاندار مرکزی گفت: بر اساس تصمیم جلسه‌ای که در محل معدن برگزار شد از این ساعت فرماندهی میدان به فرمانده محترم گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر استان واگذار شد.
مخلص الائمه افزود: با توجه به بحث و تبادل نظری که انجام شد، به یک الگوی تقریباً ایمن با حداقل مخاطره رسیدیم تا بتوانیم به نقطه‌ای که هم سگ‌های زنده یاب و تجهیزات فلزیاب مشخص کردند، دسترسی پیدا کنیم.
او ادامه داد: این معدن تا ماه‌ها غیر ایمن است و بعد از اتمام عملیات نجات و امداد برای مدتی این مکان محصور خواهد شد تا برای تخلیه آن تصمیمات فنی و مهندسی اتخاذ شود.
استاندار مرکزی در انتها ابراز امیدواری کرد که این کار بدون به وجود آمدن حادثه به اتمام برسد.
فرماندار شازند نیز گفت: وقتی که خانواده‌های کارگران محبوس شده شرایط ریزش کوه را دیدند، آنها هم راضی نبودند که عملیات ادامه پیدا کند و می‌گفتند ما عزیزانمان را از دست دادیم و دوست نداریم که عوامل امدادی و مهندسی را از دست بدهیم این مورد حسن نیت و حضور قلب خانواده‌های داغدار را نشان می‌دهد.
پرندین افزود: با نظر مجموعه گروه ۴۲ مهندسی سپاه پاسداران استان و مجموعه صنعت و معدن و با رعایت شرایط ایمنی، امیدواریم بتوانیم عملیات را ادامه دهیم.

نظر شما