شناسهٔ خبر: 67243062 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حضور رایزن فرهنگی ایران انجام شد؛

افتتاح دوره آموزش زبان فارسی درمسجد اندونزی

دوره آموزش زبان فارسی با استقبال بسیار زبان‌آموزان با حضور رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در جاکارتا افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در آغاز مراسم افتتاحیه دوره زبان فارسی مدیربخش آموزشی مسجد استقلال گفت: دوره های آموزش زبان‌های مختلف در این مسجد توسط معاونت آموزشی درحال برگزاری است که هدف از آن توسعه بینش جامعه و برخی از دانشجویان دینی یا کادر علمایی است. مردم و امت اسلامی، به‌ویژه علمای آینده‌شان باید بینش بین‌المللی داشته باشند که یکی از آن راه‌ها، آموزش زبان و آشنایی با فرهنگ ملت‌هاست.

وی تاکید کرد: ایران تمدن بسیار بزرگی داشته و زبان فارسی زبان علمی‌شان است که اهمیت یادگیری آن از این جهت برکسی نهفته نیست.

محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی نیز یکی از رسالت‌های رایزنی فرهنگی و نمایندگی بنیاد سعدی را برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی درکشور دوست و مسلمان اندونزی دانست و گفت: تاکنون دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های اندونزی از جمله دانشگاه حسن‌الدین ماکاسار، دانشگاه رادن فتاح پالمبانگ، مدارس مطهری و معهد اسلامی برگزارشده است. خرداد سال گذشته رئیس جمهور شهید در سفر به اندونزی و دیدار با امام مسجد استقلال تاکید کرد که همکاری های علمایی و دانشگاهی خصوصاً دوره آموزش زبان فارسی با همکاری مسجد استقلال راه اندازی شود.

ابراهیمی افزود: تلاش شده دراین دوره مدرسان زبان فارسی ازمیان بومیان محلی تامین و انتخاب شوند تا دانشجویان دریادگیری دچار مشکل نشوند. ثبت نام این دوره آموزش زبان فارسی از هفته گذشته آغاز شده و تاکنون ۸۰ نفر دراین دوره ها ثبت نام کرده‌اند.

نظر شما