شناسهٔ خبر: 67243057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بکارگیری اتوبوس‌های جدید در خطوط شهری منطقه ۱۷ پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

بکارگیری اتوبوس‌های جدید در خطوط شهری منطقه ۱۷ پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آیین بهره‌برداری از ناوگان نوسازی شده اتوبوسرانی خط ۴۰۴ منطقه ۱۷ تهران مسیر شهید فتحی - متروی میدان حر با حضور مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی، شهردار منطقه ۱۷ و خانواده معظم شهدای این منطقه برگزار و هشت دستگاه اتوبوس جدید در این خط شروع بکار کردند.

شهردار منطقه ۱۷ تهران درحاشیه این مراسم از افتتاح خطوط جدید اتوبوسرانی در این منطقه خبر داد و گفت: ورود اتوبوس‌های جدید باعث تحول در حمل و نقلی شهری است و امسال چند طرح بزرگ عمرانی نیز در منطقه در دست اجرا داریم.

رضا سیفی با بیان اینکه پایانه فعلی اتوبوسرانی به زودی تبدیل به یک بوستان برای رفاه اهالی محله می‌شود، افزو: تا پایان سال ۱۴۰۳ چند بوستان در منطقه ۱۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه ۱۷به بهره‌برداری از زیرگذر شرقی خط راه‌آهن تهران - اهواز اشاره کرد و افزود: این طرح ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران هم در حاشیه این مراسم از ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبر داد.

مهدی علیزاده با حضور در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد اتوبوس ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی هستند که از این میان ۲۵۰۰ دستگاه در شرکت چینی و ۵۰۰ دستگاه نیز در شرکت داخلی ساخته و وارد چرخه خدمت رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: از سال۱۴۰۰ تاکنون ۹۵۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده‌اند. مهدی علیزاده افزود: تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز برای شهر تهران بیش از ۷۰۰۰ دستگاه است و با تأمین اتوبوس‌های جدید و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اتوبوس‌ها به مناطق مختلف پایتخت تقسیم‌بندی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درباره کاهش سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها در خطوط عادی و اتوبوس‌های نیز گفت: در حال حاضر در اتوبوس‌های عادی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و در خطوط اتوبوس‌های تندرو حدود ۵ دقیقه سرفاصله رسیدن اتوبوس‌هاست که با ورود اتوبوس‌های نو و جدید سرفاصله اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

نظر شما