شناسهٔ خبر: 67242938 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد امسال در خرید تضمینی گندم رکورد جدید ثبت می کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال زرعی امسال تاکنون که هنوز هم بحث خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری ادامه دارد بیش از 80 هزار تن گندم سیلویی و بذری از کشاورزان هم استانی خرید شده است و نسبت به سال قبل و حتی دهه های قبل از آن یک رکورد تاریخی ثبت شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال زرعی امسال تاکنون که هنوز هم بحث خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری ادامه دارد بیش از 80 هزار تن گندم سیلویی و بذری از کشاورزان هم استانی خرید شده است و نسبت به سال قبل و حتی دهه های قبل از آن یک رکورد تاریخی ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید علی معتمدی پور  در اولین رویداد جام رسانه امید اظهار کرد: میانگین خرید تضمینی خرید گندم در سالهای گذشته 40 هزار تن بوده است به این معنا 40 هزار تن متوسط سالیانه خرید تضمینی گندم بوده است.

وی افزود: سال زراعی 1399-1400 حدود 36 هزار تن خرید مازاد گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سال گذشته با اهرم و شاخص های متعدد و شرایط اقلیمی مناسبی که وجود داشت حدود 74 هزار تن خرید مازاد گندم انجام گرفت.

وی ادامه داد: نسبت به سال قبل و حتی دهه های قبل از آن یک رکورد تاریخی ثبت شد.

معتمدی پور تاکید کرد: اکنون هم به همت تولید کنندگان، کشاورزان و تمامی دست اندرکاران و کارشناسان اجرایی و تحقیقاتی امسال این استان یکی از استان ها با تولید بالای گندم است ورکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  ابراز کرد: تا این لحظه که هنوز هم بحث خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری وجود دارد بیش از 80 هزار تن گندم سیلویی و بذری از کشاورزان هم استانی خرید شده است.

وی گفت: این یکی از مهم ترین امنیت شاخص غذایی است که به دست آمده است.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که نیمی از این میزان محصولات زراعی است.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام 

نظر شما