شناسهٔ خبر: 67242937 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال| جدال حیثیتی با حریفی با مهره‌های المپیکی/ رقیب نهم ایران را بیشتر بشناسید

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه هفته سوم خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ برای بیست‌ودومین بار در طول تاریخ به مصاف آمریکا می‌رود، تیمی که ترکیب المپیکی خود را در این دیدار به نمایش می‌گذارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش فدراسیون والیبال، تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف تیم‌های آمریکا، هلند، فرانسه و آلمان خواهد رفت و در اولین دیدار خود از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۳۰ خرداد برابر آمریکا به میدان می‌ر‌ود.

تیم ملی والیبال ایالات متحده آمریکا، سابقه دوازده بار حضور در رقابت‌های المپیک را در کارنامه دارد. آن‌ها در سال‌های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ موفق به کسب مدال طلای المپیک شدند و در سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۱۶ مدال برنز المپیک را نیز کسب کردند.

مردان والیبال آمریکا ۱۸ بار در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور یافته اند که در سال ۱۹۸۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها شدند. همچنین تیم ملی والیبال آمریکا دو بار در سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۱۸ به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافته است.

تیم ملی والیبال آمریکا در هر پنج دوره قبلی لیگ ملت‌های والیبال حضور داشته است آن‌ها سه بار در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در فینال ناکام ماندند و نایب قهرمان شدند و یک بار نیز در سال ۲۰۱۸ به مقام سوم لیگ ملت‌ها دست یافتند.

آمریکا هفته اول لیگ ملت‌های امسال را با تیم دوم خود شروع کرد چرا که بازیکنان اصلی این تیم در کمپی در این کشور مشغول تمرین برای المپیک بودند؛ بنابراین با تیم دوم راهی ترکیه شد و در تمامی دیدارهایش شکست خورد، اما در هفته دوم تیم اصلی خود را راهی مسابقات کرد و برابر آرژانتین و صربستان به پیروزی رسید، اما نتیجه را به ایتالیا و کانادا واگذار کرد.

این تیم در هفته سوم هم با تمامی نفرات اصلی خود شرکت کرده است و با توجه به اینکه در المپیک هم حضور دارد، به دنبال آماده‌سازی خود برای این رویداد معتبر بین‌المللی است.

آمریکا سال‌هاست که جزو برترین تیم‌های دنیاست که خیلی از حملات سرعتی و سرویس با ریسک بالا استفاده می‌کند. این تیم از نظر فیزیکی قد بلند است و سال‌هاست که ترکیب یکسانی دارد، به گونه‌ای که جان اسپرا از سال ۲۰۱۳ هدایت این تیم را برعهده گرفته و بازیکنانی، چون متئو اندرسون، مکسول هولت، کریستین سن، دیوید اسمیت و اریک شوجی هم از ۲۰۱۳ تا به الان جزو نفرات ثابت این تیم هستند. سایر بازیکنان هم به تدریج به ترکیب تیم اضافه شده‌اند، اما تیمی با سرعت بالا تشکیل داده‌اند که رویارویی با آن سخت خواهد بود.

از سوی دیگر تیم ایران نیز در هفته سوم ترکیب جدیدی به میدان می‌فرستد. استارت عرشیا به‌نژاد به عنوان پاسور و حضور میثم صالحی به عنوان لیبرو در زمین از مهمترین تغییرات است. به‌نژاد در جدال با آمریکا نخستین بازی ملی خود در تیم ملی بزرگسالان ایران را تجربه خواهد کرد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در طول تاریخ بیست‌ویک بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۶ برد برای مردان والیبال ایران ثبت شده است.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ برای بیست‌ودومین بار در طول تاریخ به مصاف آمریکا می‌رود و شاگردان پیمان اکبری در این دیدار سخت به دنبال نخستین برد خود در رقابت‌های امسال هستند.

جان اسپراو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا با ترکیب زیر مقابل ایران صف‌آرایی خواهد کرد:

پاسور: مایکا کریستنسن و مایکا ما

مدافع میانی: مکسول هولت، دیوید اسمیت، جفری جندریک و تیلور آوریل

قطر پاسور: متئو اندرسون و کایل انسینگ

دریافت کننده قدرتی: توری دیفالکو، توماس جاسکی، گرت موآنگوتوتیا و جردن اورت

لیبرو: اریک شوجی و کایل داگوستینو

فهرست و نتایج دیدار‌های دو تیم ملی والیبال ایران و آمریکا در طول تاریخ به قرار زیر است:

۱۹۷۰ (قهرمانی جهان): ایران (۲) – آمریکا (۳)

۲۰۰۶ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۳ (جام قهرمانان): ایران (۳) – آمریکا (۲)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۳) – آمریکا (۲)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (یک) – آمریکا (۳)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (یک) – آمریکا (۳)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – آمریکا (صفر)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – آمریکا (صفر)

۲۰۱۵ (جام جهانی): ایران (یک) – آمریکا (۳)

۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (یک) – آمریکا (۳)

۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۷ (جام قهرمانان): ایران (۳) – آمریکا (۲)

۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۸ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – آمریکا (۳)

۲۰۱۹ (جام جهانی): ایران (یک) – آمریکا (۳)

۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – آمریکا (صفر)

۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – آمریکا (صفر)

۲۰۲۳ (لیگ ملت‌ها): ایران صفر – آمریکا (۳)

انتهای پیام/

نظر شما