شناسهٔ خبر: 67242847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ماموریت جنگنده‌های ناتو برای رهگیری بر فراز دریای بالتیک

وزارت دفاع لتونی اعلام کرد که جت‌های جنگنده ناتو ماموریت‌هایی را برای شناسایی هواپیماهای نظامی روسیه بدون علامت در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای بالتیک انجام داده‌اند که در آن ۲۲ فروند جنگنده روسی در حریم هوایی این کشور رهگیری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، وزارت دفاع لیتوانی اعلام کرد که 22 فروند جنگنده روسی در حریم هوایی این کشور رهگیری شدند.

بر این اساس جت‌های جنگنده ناتو ماموریت‌هایی را برای شناسایی هواپیماهای نظامی روسیه بدون علامت در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای بالتیک انجام داده‌اند.

وزارت دفاع لیتوانی روز دوشنبه اعلام کرد که در مجموع یازده زنگ هشدار در هفته گذشته تکمیل شد. مجموعا 22 فروند جنگنده روسی، جنگنده بمب افکن، هواپیمای شناسایی و ترابری و همچنین یک هواپیمای مسافربری رهگیری و اسکورت شدند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده بیشتر آنها بدون برنامه پرواز، سیگنال فرستنده یا تماس رادیویی از قبل ارسال شده، سفر می کردند. این وزارتخانه تعداد نسبتاً بالای این ماموریت ها را به چندین تمرین نظامی که کشورهای بالتیک در سطح ملی و همراه با متحدان ناتو انجام می دهند مرتبط دانست. بر این اساس، مانور بزرگ دریایی سالانه "عملیات بالتیک" (Baltops) در حال حاضر در دریای بالتیک در حال برگزاری است که در آن بیش از 50 کشتی و قایق از 20 کشور ناتو شرکت دارند. در خشکی، بیش از 3700 سرباز از لیتوانی و سایر کشورهای ناتو در تمرین "گرگ آهنین 2024-1" آموزش دیدند.

کشورهای استونی، لتونی و لیتوانی جت های جنگنده شخصی ندارند. بنابراین ناتو از سال 2004 امنیت حریم هوایی بالتیک را تامین کرده است. برای این منظور، متحدان به طور منظم هواپیماهای جنگی و پرسنل خود را به ایالت های شمال شرقی اروپا که هم مرز با روسیه هستند، منتقل می کنند. این واحدها در Siauliai (لیتوانی) و Lielvarde (لتونی) مستقر هستند. آلمان هم بارها این وظیفه را بر عهده گرفته است و از اوایل ماه مارس در "پلیس هوایی ناتو کشورهای بالتیک" شرکت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما