شناسهٔ خبر: 67242798 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تامین ۵۰ همت اعتبار از محل مولد سازی اموال دولتی

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: از محل مولد سازی اموال مازاد دولتی ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی شناسایی و تامین شده است.

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان خصوصی سازی در کارگروه استانی مولد سازی در قم به تاکید بر اینکه مولد سازی در دولت سیزدهم به عنوان یک راهبرد پیگیری شده است گفت :تاکنون بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی تعیین تکلیف و برای آنان اقدام شده است و عواید حاصل آن به طرح‌های نیمه تمام و بخش‌های مختلف اجرایی اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان خصوصی سازی  افزود: تا امروز ۲ هزار و ۵۰۰ ملک مازاد دولتی در نقاط مختلف شناسایی شده است و همگی در مرحله ارزش گذاری و قیمت گذاری و انجام مناقصه به صورت نقد و فروش قرار دارند.

ابراهیم بازیان از هدف گذاری برای مولد سازی ۴ هزار ملک دولتی در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با اقدام مدیران استانی روند ارزش افزایی و ارزش گذاری و فروش اموال مازاد دولتی سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس سازمان خصوصی سازی  افزود: بر اساس تکلیف قانونی بودجه سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع باید از راه مولد سازی تامین مالی شود و برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط دولت سیزدهم این مقدار به بیش از ۳ برابر افزایش می‌یابد.

بازیان با بیان اینکه مولد سازی به عنوان ظرفیتی همیشگی و جاری باعث ارتقا بهره وری و استفاده حداکثری از دارایی‌های دولت است افزود: در یک سال گذشته با جلسات باحضور معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان سران سه قوه، وزرا و استانداران جریان مولد سازی از مرحله شناسایی تا قیمت گذاری انجام شده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی رویکرد مولد سازی را از استان، با استان و برای استان و با نگاه تفویض اختیار حداکثری و با سرعت بخشی و کوتاه کردن فرایند‌ها اشاره کرد و گفت مولد سازی یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده دولت است که با هدف استفاده از منابع آن و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در زمینه‌های مدرسه سازی، بیمارستان و راه است و با تزریق این منابع به طرح‌های نیمه تمام و بر زمین مانده زودتر تمام شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

او ادامه داد: در سفر به استان‌ها به دنبال تفویض اختیار حداکثری به استان‌ها هستیم تا روند و فرایند واگذاری‌ها کوتاه شود و خدمت رسانی به مردم سریع‌تر به نتیجه برسد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه ما به جز ارتقا بهره وری، راه دیگری نداریم گفت: باید اموال دولتی در استان‌ها و شهرستان‌ها که راکد مانده استفاده شود و راهی است که در دولت سیزدهم سرعت گرفته است.

رئیس سازمان خصوصی سازی  گفت: رئیس جمهور شهید در دولت سیزدهم با نگاه بلند خود که این موضوع را با اهمیت و ضروری می‌دانست و تاکید داشت که عواید و منابع مالی حاصل از مولد سازی را سریع‌تر به سمت طرح‌های نیمه تمام ببریم تا خدمت رسانی سریع‌تر به مردم صورت گیرد.

نظر شما