شناسهٔ خبر: 67242732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان: موضوع جوانی جمعیت تکلیف دینی و قانونی است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: موضوع جوانی جمعیت تکلیف دینی و قانونی تمام افراد جامعه است و مسولان نیز باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز سه شنبه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت بیان کرد: وضعیت جوانی جمعیت باید بصورت کارشناسی و متعهدانه مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع جوانی جمعیت و لزوم توجه به این مهم براساس آموزه های دینی اظهار داشت: مدیران دستگاه های مربوطه باید این مساله را با جدیت و مسوولانه بر اساس تعهدات دینی و موارد قانونی در اولویت کاری قرار دهند و برنامه های کارشناسی دقیق و عملیاتی را در این راستا اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید با این موضوع مهم بصورت سنتی برخورد کرد ادامه داد: باید با تحقق موضوع جوانی جمعیت به عنوان یک اولویت، از بحرانی شدن آن جلوگیری شود.

استاندار لرستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم معظم رهبری در خصوص موضوع جوانی جمعیت افزود: در این راستا باید به الگوی پیشرفت توجه کرد و مسوولان استان نیز با همفکری و تعامل، تمام ظرفیت ها را جهت ارتقای شاخص ها به کار بگیرند.

شفقت با اشاره به خطاهای راهبردی دهه های ۸۰ و ۹۰ در سطح کشور در خصوص موضوع جوانی جمعیت اظهار داشت: در صورتیکه اقدامات تاثیرگذار و جبران کننده ای در مقابل این خطاها در پیش گرفته نشود با پیری و سالمندی جمعیت مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی استان باید علاوه بر انجام وظایف محوله، موضوع جوانی جمعیت را در اولویت کاری قرار دهند و بسته های فرهنگی تاثیرگذاری در این زمینه اجرایی کنند چراکه هجمه های فرهنگی ایجاد شده طی سال های گذشته در خصوص موضع جمعیت، جنگ نرمی است که دشمن علیه ایران ایجاد کرد و این تهدید بزرگ باید با مدیریت کارشناسی، علمی و عملیاتی برطرف شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید در این رابطه بر اساس وظایف دینی و سپس وظیفه قانونی انجام وظیفه نمایند افزود: باید مواردی که قانون هستند اما در استان مصوبه نشدند توسط مدیران مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.

نظر شما