شناسهٔ خبر: 67242643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استفاده از موج سبز برای کاهش ترافیک تقاطع‌های شهر قم

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم گفت: با گسترش تقاطع‌های هوشمند در شهر قم که در برنامه شهرداری قرار دارد، از روش موج سبز برای کاهش ترافیک تقاطع‌های هوشمند در سطح شهر قم استفاده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سیدوحید محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم درباره مزیت‌های تقاطع هوشمند اظهار کرد: در این تقاطع بر اساس حجم اشغال تقاطع، تصمیم‌گیری برای چراغ انجام می‌شود، بررسی بر اساس نرم‌افزار مرکزی امکان پذیر است و علاوه‌بر برق شهری از برق خورشیدی نیز تغذیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در تقاطع هوشمند امکان پیش آگاهی زرد وجود دارد، افزود: سه ثانیه پیش از سبز شدن چراغ یک پیش آگاهی زرد چشمک زن وجود دارد که این قابلیت در تقاطع هوشمند نیز است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با اشاره به استفاده از روش موج سبز در مدیریت تقاطع‌های هوشمند عنوان کرد: موج سبز سیستمی است که به‌وسیله آن می‌توان چند چراغ را به یکدیگر متصل کرد و از این طریق ترافیک را کاهش داد.

محسنی اضافه کرد: اولویت‌دهی به خودروهای امدادی از دیگر نکاتی است که در تقاطع‌های هوشمند اجرایی می‌شود و نوع کارکرد سیستم به گونه‌ای است که حجم ورودی و خروجی تناسب داشته باشند.

وی گفت: لازم است در شهر قم ۱۰۰ تقاطع همسطح زمان‌دار و چراغ‌دار وجود داشته باشد و در صورت وجود آن‌ها می‌توان شهر را به وسیله موج سبز اداره کرد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: پروژه تخلف عبور از چراغ قرمز سال گذشته در ۱۷ تقاطع آغاز شده و منطقه هشت آماده کد گرفتن است، به‌زودی دوره آزمایشی سامانه ثبت تخلف چراغ قرمز در منطقه ۸ آغاز خواهد شد.

نظر شما