شناسهٔ خبر: 67242135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

پزشکیان، آمد برای ایران؛ هوانوردان، همراه او برای ایران

صاحب‌خبر -

دکتر پزشکیان، راه رشد و توسعه را از مسیر تخصص، تحول و فن آوری تجاری، می داند و برای آغاز این نهضت، نیازمند بکارگیری تکاوران به جای سربازان در عرصه حکمرانی این عملیات راهبردی است.

پزشکیان، آمد برای ایران؛ هوانوردان، همراه او برای ایران
تین نیوز

در دنیای امروز، حمل و نقل هوایی شتاب دهنده صنایع مولد و موتور محرک اقتصاد کشورهاست که صرفا محدود به جابجایی مسافر و ابزار مسافرت هوایی نبوده و از جمله صنایع راهبردی برای برقراری دسترسی های سریع و مدیریت هزینه فرصت است. 

دکتر مسعود پزشکیان از جمله مدیرانی است که اهمیت این حوزه را به خوبی درک و توجه به آن را در اولویت اقدامات دولت خود، در نظر گرفته است.

مطلب مهم و پربازدید امروز را ببینید:

دعوت فعالان ریلی از مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری

بیانیه فعالان حمل و نقل ریلی در حمایت از دکتر پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

وی به خوبی می داند که توسعه حمل و نقل هوایی، اثراتی القایی در رونق تجاری کسب و کارها به ویژه توزیع ثروت صاحبان سرمایه، تقویت گردشگری سلامت و رونق اقتصادی مراکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیمار بین المللی و ایجاد فرصت برای صادرات محصولات دارای محدودیت زمانی چون کشت و صنعت داشته و می تواند نقش خون را در رگ حیات اقتصادی، ایفا کند.

حال تحقق این هدف راهبردی با توجه به آسیب های وارده به صنعت هوانوردی، از جمله افزایش هزینه های سرمایه گذاری، کاهش منابع ارزی، گرانی و بروکراسی تخصیص ارز و تحریم های بین المللی که تماما منجر به رشد ناهمگون ظرفیت ناوگان نسبت به شبکه پروازی، کاهش نرخ قابلیت اطمینان با افزایش سن ناوگان هوایی، گرانی نرخ بلیط پروازها و عدم توازن نرخ نسبت به خدمات شده است؛ چگونه خواهد بود؟

پاسخ روشن است؛ 

کاهش استهلاک سرمایه گذاری، خودکفایی ارزی، کاهش هزینه فرصت با اصلاح فرآیندها و مقررات زدایی، تغییر روش های ثبت خدمات و سفارشات برای تامین ارز و ترخیص نیازمندی ها، اصلاح روش های فساد زای توزیع صندلی و زمینه سازی برای رقابت مبتنی بر کیفیت با اجرای ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم، طراحی مدل های کسب و کار شرکت های هواپیمایی و ستاره بندی آنها و بهسازی منابع انسانی، از جمله اقدامات اجرایی تحقق این هدف راهبردی است که برنامه و الزامات آن تدوین شده است.

همچنین با تمرکز به حمل و نقل هوایی کوچک با ناوگان کمتر از ۱۹ صندلی، ضمن امکان رشد تعداد ناوگان هوایی کوچک و شکل گیری بازار و تجاری سازی زنجیره تامین، از جمله طراحی و تولید قطعات، کسب و کارهای کوچک و متنوع هوانوردی، شکل گرفته و بستر سازی و اکوسیستم برای شکل گیری شرکت های هواپیمایی کوچک و اجرای سیستم کانون و پیرامون، فراهم خواهد شد که این امر بهره وری ناوگان هوایی کشور را افزایش و با پیش گیری از برقراری پروازهای نقطه به نقطه سنتی با فرکانس حداقلی در هفته، توسعه دسترسی های هوایی را به همراه دارد.

لذا تحقق آن نیازمند جدی جراحی صنعت هوانوردی، تسهیل گری، رفع موانع بازدارنده، کاهش ریسک سرمایه گذاری و فرصت سازی برای افزایش حجم بازار تقاضاست.

ایجاد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته های هوانوردی و توجه به معیشت پرسنل هوانوردی، فرودگاهی و ناوبری هوایی، از جمله دغدغه های جدی آقای دکتر پزشکیان برای آینده صنعت هوانوردی ایران بوده که برنامه چگونگی رفع این چالش مهم نیز در حال تدوین است. 

دکتر پزشکیان، راه رشد و توسعه را از مسیر تخصص، تحول و فن آوری تجاری، می داند و برای آغاز این نهضت، نیازمند بکارگیری تکاوران به جای سربازان در عرصه حکمرانی این عملیات راهبردی است.

برای ایران

پزشکیان، آمد برای ایران؛

ما هوانوردان، همراه او برای ایران؛

منبع: کانال تلگرامی ستاد هوانوردی و فرودگاهی دکتر مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما