شناسهٔ خبر: 67241868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آماده‌باش ۲۳ تیم اطفای حریق در خراسان شمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از آماده‌باش ۲۳ تیم اطفای حریق در استان برای مقابله با آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

آماده‌باش ۲۳ تیم اطفای حریق در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ علی اسدی با اشاره به شروع فصل گرما و افزایش طبیعت گردی گفت: امسال وضعیت پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به بارندگی‌ها، بسیار خوب بوده و با توجه به شروع فصل گرما و خشک شدن علوفه، احتمال افزایش آتش‌سوزی‌ها وجود دارد.
به گفته وی ۷۶ روستا و ۱۷ پاسگاه به تجهیزات اولیه برای اطفای حریق تجهیز شده‌اند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین اضافه کرد: به دهیاران نیز اعلام شده، در مناطقی که زباله‌های روستا جمع می‌شود، نسبت به اطفای حریق در این مکان‌ها اطمینان حاصل کنند تا آتش به مراتع سرایت نکند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.
خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در این استان قرار دارد و ۳۵۰ گونه گیاه دارویی، معطر و ادویه‌ای در استان شناسایی شده است که بیشتر این گونه‌ها قابلیت صنعتی شدن دارند.

نظر شما