شناسهٔ خبر: 67241733 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان:

۶۰ عنوان کتاب تازه منتشر شده به کتابخانه‌های کانون هرمزگان اضافه می‌شود

هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان گفت: ۶۰ عنوان کتاب تازه منتشر شده به کتابخانه‌های کانون هرمزگان اضافه می‌شود.

صاحب‌خبر -

پروین پشتکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در راستای اهمیت به توسعه و ترویج کتابخوانی به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت، ۶۰ عنوان کتاب بالغ بر ۳ هزار جلد کتاب تازه منتشر شده به کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون استان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به فواید کتابخوانی برای کودکان افزود: افزایش مطالعه در کودکان موجب رشد مغزی و عاطفی کودک، بهبود مهارت‌های زبانی، افزایش تمرکز، افزایش قوای خلاقیت و تخیل، افزایش حس همدلی، افزایش هوش و کاهش استرس و کتاب ذهن را تقویت می‌کند و پنجره‌های جدیدی را به زندگی مخاطب باز می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با بیان اینکه با کتابخوانی، با دیگر فرهنگ‌ها ملاقات می‌کنیم و با شیوه‌های زندگی در سراسر دنیا آشنا می‌شویم، گفت: در واقع با دنیایی آشنا می‌شویم که بسیار شیرین‌تر از دنیای واقعی است چون خلاقیت و تخیل هم همراه آنچه می‌خوانیم همراه می‌شود و شگفتی می‌آفریند.

پشتکوهی با اشاره به شعار «تابستانتو بساز» به همه کودکان و نوجوانان هرمزگانی توصیه کرد: با عضویت در مراکز کانون از فعالیت‌های اثربخش تابستانی بهره‌مند شوند و تابستان‌شان را به بهترین شکل ممکن بسازند.

به گزارش ایبنا، کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان دارای بیش از ۱۷۰ هزار جلد کتاب در سراسر استان هستند و به ۶۰ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی کتاب‌محور می‌پردازند.

نظر شما