شناسهٔ خبر: 67241681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 شهرک‌های صنعتی کردستان بر اساس ملاحظات زیست محیطی ایجاد شده‌اند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: انجام مطالعات مکان‌یابی و ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید استان با رعایت الزامات زیست محیطی همراه بوده است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا امانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از تعامل و همکاری اداره کل محیط زیست استان در ارتباط با مباحث زیست محیطی در بخش صنعت استان، اظهار کرد: هر مکانیابی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شده با مشورت محیط زیست استان همراه بوده است.

وی رعایت الزامات زیست محیطی را از موارد ضروری در ایجاد شهرک ها و واحدهای صنعتی خواند و بیان کرد: از دیگر موارد همکاری محیط زیست به بحث زون بندی شهرک های صنعتی بر می گردد که در این زمینه هم نهایت تعامل را با ما داشته اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان ادامه داد: در مواقعی متقاضی تمایل به سرمایه‌گذاری در زون فلزی یکی از شهرک های صنعتی استان داشته ولی آنجا زمینی باقی نمانده است و نیاز به تغییر کاربری در زون دیگری داشته‌ایم که سازمان محیط زیست با بررسی همه جوانب راهکار و پیشنهاد لازم را به نحو احسن ارائه کرده‌ است.

امانی با بیان اینکه در راستای رعایت الزامات زیست محیطی و بررسی دیگر موارد مربوطه در طول سال بازدیدهای مشترکی با اداره کل محیط زیست انجام می شود، اضافه کرد: آزمایش خروجی پساب‌ تصفیه خانه‌های موجود در شهرک‌های صنعتی استان به منظور جلوگیری از آلوده کردن و آسیب به آب های زیرزمینی و محیط زیست از دیگر موضوعاتی است که همواره مدنظر است.

وی با بیان اینکه ایجاد تصفیه خانه، هدایت آب های سطحی و شبکه فاضلاب از دیگر موارد زیست محیطی است که باید رعایت شود، گفت: بسیاری از این موارد به دلایلی هم چون کمبود اعتبارات و زمانبر بودن طرح‌های عمرانی اجرایی نشده یا در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان اضافه کرد: محیط زیست استان نگاه تعاملی و مثبتی در راستای صدور پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی به منظور جلوگیری از توقف تولید داشته است.

امانی در ارتباط با اینکه ۱۰ تا ۲۵ درصد فضای سبز باید در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در آن ایجاد شود، گفت: یکی از مشکلات بخش صنعت استان به کمبود زمین بر می گردد و واحدهای تولیدی از کمترین فضا برای توسعه طرح خود استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها مکلف به ایجاد فضای سبز هستند و هر واحدی این کار برایش مقدور نباشد ما با همکاری محیط زیست، فضای سبز داخل شهرک را گسترش می دهیم تا درصد تعیین شده پوشش داده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب هم از درختان و گیاهانی که کمترین نیاز آبی را دارند در فضای سبز شهرک های صنعتی استان استفاده می‌کنیم.

نظر شما