شناسهٔ خبر: 67241669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

با حضور وزیر کشور صورت می‌گیرد

تحویل ۱۳۸۸ واحد مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری ۱۳۸۸ واحد مسکن ملی با حضور وزیر کشور در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در جمع خبرنگاران، از بهره‌برداری ۱۳۸۸ مسکن ملی در استان با حضور وزیر کشور خبر داد و اظهار کرد: پروژه احداث پل چهارم بشار سال ۹۴ با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان آغاز شد که بیش از ۴۰ میلیارد آن طی هشت‌ماه اخیر بوده‌است.

وی با بیان اینکه پروژه ۱۵۰ متر طول، ۲۰ متر عرض و دارای چهار باند رفت و برگشت و زیرگذر به طول ۷۰ متر است، افزود: احداث پل چهارم بشار کمک شایانی به کاهش ترافیک شرق و شمال شرق مرکز استان دارد و موجب تسهیل در عبورومرور به بیمارستان امام سجاد (ع)، دانشکده پیراپزشکی و منطقه سروک می‌شود که در سفر وزیر کشور به استان پس از هفت سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، پروژه ۴۵ متری آیت‌الله ملک‌حسینی را از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام در یاسوج دانست و با بیان اینکه این پروژه از بنسنجان آغاز می‌شود و تا شهرک بلکو ادامه دارد، گفت: پروژه دارای معارضاتی است که با کمک شهرداری پیگیر رفع معارضات برای کلنگ‌زنی در سفر وزیر کشور هستیم.

وی تصریح کرد: پروژه آیت‌الله ملک‌حسینی به طول پنج کیلومتر نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی شهر یاسوج دارد و برای رفع معارضات به اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

روستا با اشاره به پروژه آب‌رسانی به ۱۲۰۰ هکتار از اراضی دشت مور گچساران، خاطرنشان کرد: هزار و ۳۸۸ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان می‌شود که هزار واحد در قالب خود مالکی، ۱۰۰ واحد گروه ساخت و ۲۸۸ واحد بنیاد ساخت است.

وی با بیان اینکه مجتمع ۲۸۸ واحدی گچساران به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این پروژه دو سه سالی بلاتکلیف بود، اما با شروع دولت سیزدهم روند احداث پروژه ادامه پیدا کرد و در یک‌سال اخیر از ۲۲ درصد به ۱۰۰ درصد رسید.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت جاده لنده-تراب به‌عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان افزود: این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر در دو فاز در حال اجراست که فاز نخست به‌طول ۴.۵ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان احداث شده و پروژه در مرحله قیرپاشی است.

وی با بیان اینکه در یک‌سال اخیر ۲۹ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده‌است، تصریح کرد: پیشرفت جاده لنده-تراب ۹۰ درصد است و تا یک ماه آینده فاز نخست آن که توسط بنیاد علوی در حال ساخت است، تکمیل و به پایان می‌رسد.

روستا خاطرنشان کرد: این پروژه تا سال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت داشت که طی یک‌سال اخیر با ۴۰ درصد پیشرفت به ۹۰ درصد رسید.

وی گفت: قطعه دوم این باند به طول ۵.۵ کیلومتر است که اعتبار مورد نیاز برای احداث قطعه دوم ۱۰۰ میلیارد تومان است.

نظر شما