شناسهٔ خبر: 67241636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آمار قابل توجه سگ‌گزیدگی در استان البرز

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: حدود ۱۱ هزار مورد سگ‌گزیدگی در سال ۱۴۰۱ در استان البرز وجود داشته است، این آمار در سال ۱۴۰۲ به حدود ۱۶ هزار مورد رسیده و در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۵۰۰۰ مورد بوده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با تأکید بر لزوم جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در کلان‌شهر کرج و شهرهای اقماری، اظهار کرد: در حال حاضر دو پناهگاه در باغستان و حلقه دره وجود دارد که سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری شده در آن مراکز نگهداری می‌شوند. بخشی از این سگ‌ها از شهرهای اقماری هستند که خود مرکزی برای نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب ندارند.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب مسئله‌ای است که همه نهادهای متولی باید همراهی و همکاری داشته باشند، افزود: شماری از سگ‌های رها شده در حوزه جغرافیایی کلان‌شهر کرج از شهرهای اقماری هستند، مشکل اساسی استان البرز نبود همکاری شهرداری‌های سایر شهرهای استان در جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب است و سالانه شاهد افزایش بی‌رویه تعداد این سگ‌ها در مراکز شهری هستیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: محبت‌های افراطی و ترحم غیراصولی گروهی از مردم به واسطه غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب موجب شده تا حرکت حیوانات به سمت شهرها باشد و گرگ و روباه نیز در نزدیکی‌های شهر دیده شده است.

قربانی اضافه کرد: اینگونه رفتارها موجب می‌شود تا اکوسیستم حیوانات دستخوش تغییر ناخوشایند شود که آسیب زیست‌محیطی و جانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به آمار سگ‌گزیدگی در استان البرز، گفت: سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱ هزار مورد سگ‌گزیدگی در استان البرز وجود داشته است، این آمار در سال ۱۴۰۲ به حدود ۱۶ هزار مورد رسیده و در سه ماه اول سال جاری نیز ۵۰۰۰ هزار مورد بوده است.

نظر شما