شناسهٔ خبر: 67241584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ترامپ: باید آمریکا را از جنگ جهانی سوم نجات داد

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر درباره وقوع احتمالی جنگ جهانی سوم تحت رهبری فعلی واشنگتن هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که ضعف جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور، واشنگتن را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد.

ترامپ که در رویدادی در دیترویت سخنرانی می‌کرد، مدعی شد که او در دوارن ریاست جمهوری‌اش حد فاصل سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، هیچ جنگی را شروع نکرد و متعهد شد که در صورت بازگشت به کاخ سفید، در مسیر احیای صلح به ویژه در اوکراین قدم بردارد.

وی مدعی شد: ضعف و ناکامی بایدن، آمریکا در خطری بزرگ قرار داده و ما را به سمت جنگ جهانی سوم می‌کشاند. او بیشتر از مجموع ۱۰ رئیس جمهور بَد تاریخ آمریکا به این کشور آسیب زده است!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا افزود: در کشور مشکلات زیادی داریم و بدتر از همه اینکه ممکن است کارمان به جنگ جهانی سوم بکشد، چون یک رئیس جمهور بی‌کفایت داریم که هرگز نباید آنجا می‌بود!

رئیس جمهور سابق آمریکا اوایل ماه جاری نیز هشدار داده بود که ممکن است به خاطر زوال مغزی بایدن، جهان در باتلاق یک جنگ ویرانگر هسته‌ای فرو برود. ترامپ در گفتگو با فاکس‌نیوز گفته بود که خلاف رهبران روسیه، چین و کره شمالی، بایدن «در اوج نیست و در جمع سیاستمداران آمریکایی، هرگز گل سرسبد نبوده است. جنگ هسته‌ای به نیست و نابود شدن جهان منجر می‌شود و آمریکا در شرایط فعلی رهبری دارد که حتی قادر به بحث کردن درباره این مساله نیست»!

وی در سخنرانی‌اش در دیترویت با انتقاد از ولخرجی دولت بایدن در اوکراین گفت: پول هدر دادن دولت بایدن بی‌سابقه است به ویژه وقتی که پای تداوم حمایت از اوکراین در میان باشد.

ترامپ در ادامه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را «بزرگ‌ترین کاسبی خواند که تاکنون به چشم دیده است» و گفت: هر بار که او به کشور ما می‌آید، با ۶۰ میلیارد دلار می‌رود و هر بار بلافاصله درخواست پول بیشتری می‌کند و این دور باطل تمام نمی‌شود.

رئیس جمهور سابق آمریکا پیشتر گفته بود که اگر او همچنان در کاخ سفید بود، جنگ اوکراین هرگز در نمی‌گرفت و همچنین مدعی شده است که در صورت بازگشت به کاخ سفید، ظرف ۲۴ ساعت به این جنگ پایان خواهد داد!

نظر شما