شناسهٔ خبر: 67241573 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گشایش ۲ نمایشگاه هنرهای تجسمی در نیاوران/ نمایش آثار پیشکسوتان و هنرمندان جوان

تهران- ایرنا- نمایشگاه‌های «نگاهی به آثار هنرهای تجسمی معاصر ایران» و «در مسیر تکامل» با حضور هنرمندان پیشکسوت و جوان این رشته هنری در نگارخانه‌های فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، در مراسم افتتاح نمایشگاه های «نگاهی به آثار هنرهای تجسمی معاصر ایران» و «در مسیر تکامل» رئیس فرهنگسرای نیاوران با اشاره به اینکه در مدت اخیر زیرساخت های لازم برای برگزاری بهتر نمایشگاه های مختلف در این فرهنگسرا فراهم شده است، گفت: سابقه فرهنگسرای نیاوران از گذشته تاکنون نشان دهنده جایگاه ویژه آن در معرفی و نمایش آثار هنری در رشته های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی و.. بوده و این مهم با جدیت ادامه می یابد.

سیدمحسن خاتمی افزود: این فرهنگسرا میزبان تمام هنرمندان است و به عنوان یک نهاد هنری در معرفی آثار هنرمندان فرهیخته هرگونه حمایتی که نیاز باشد انجام می دهیم.

وی به برنامه های آموزشی در فرهنگسرای نیاوران اشاره کرد و افزود: در تابستان امسال برگزاری ۶ دوره آموزشی با حضور هنرمندان باسابقه و پیشکسوت در رشته های مختلف پیش بینی شده که علاقه مندان به هنر به ویژه جوانان می توانند در این دوره های آموزشی شرکت کنند.

به نسل جوان هنرمند امیدوار هستیم

مدیرهنری نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی ایران نیز اظهار داشت: در این نمایشگاه ۶۵ اثر از استادان فرهیخته و پیشکسوت هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شده و تا یکم تیرماه ۱۴۰۳پذیرای عموم علاقه مندان در فرهنگسرای نیاوران است.

غلامرضا نامی با اشاره به وجود استعدادهای درخشان از هنرمندان جوان در زمینه هنرهای تجسمی تصریح کرد: به نسل جوان هنرمند امیدوار هستیم و باید در جامعه راه حل های مناسبی برای آموزش استاندارد این عزیزان برنامه ریزی شود.

این پیشکسوت هنرهای تجسمی کشور افزود: امروز برخی افراد، به عنوان آموزش دهنده در هنرهای تجسمی فعال هستند که مورد تایید جامعه هنری نیستند و باید متولیان آموزش به ویژه در دانشگاه ها و برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

نامی با بیان اینکه برخی از جوانان نیز در هنر عجله دارند و می خواهند راه صدساله را یک شبه طی کنند خاطرنشان کرد: این نیز یک آسیب جدی در هنر به شمار می رود و باید طوری فرهنگ سازی کرد که این عزیزان آموزش خود را مرحله به مرحله طی کنند تا به موفقیت دست یابند.

پیوند پیشکسوتان با نسل جدید

مدیر خانه هنر دل افکن و مجری برگزاری این نمایشگاه نیز اظهار داشت: در نمایشگاه هنرهای تجسمی ایران که تا یکم تیرماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۱۹ دایر است آثار هنرمندان فرهیخته و به نام ایران در عرصه هنرهای تجسمی از جمله آرمان استپانیان، ناصر اویسی، آیدین آغداشلو، پوریا آریانپور،رضا بانگیز، افشین پیرهاشمی، حمید پازوکی، نیما پتگر، صداقت جباری، محمد ابراهیم جعفری، محمود جوادی پور، ابراهیم حقیقی، بهروز دارش، گیزیلا وارگا سینایی، همایون سلیمی، کوروش شیشه گران، جلال شباهنگی،علی اکبر صادقی، عین الدین صادق زاده، رضوان صادق زاده، طلیعه کامران، پری یوش گنجی، نصرالله مسلمیان، کتایون مقدم، حسین محجوبی، رضا مافی، علی ندایی، احمد وکیلی،غلامحسین نامی و فرشته یمین شریف به نمایش گذاشته شده است.

مریم دل افکن افزود: آثار به نمایش گذاشته شده در زمینه نقاشی، خط نقاشی، حجم و ترکیب مواد است که با تلاش فرهنگسرای نیاوران، صندوق هنر و خانه هنری دل افکن و مدیریت هنری استاد نامی برگزار شده است. هدف اصلی ما در برگزاری ۲ نمایشگاه هنرهای تجسمی معاصر ایران و همچنین در مسیر تکامل پیوند پیشکسوتان با نسل جدید و معرفی آثار آنان است که در طول برگزاری نمایشگاه نیز در نشست های گروهی به منظور پرسش و پاسخ هنرمندان پیشکسوت ، اساتید و دانشجویان را برگزار می کنیم.

مدیر خانه هنر دل افکن تصریح کرد: در نمایشگاه در مسیر تکامل نیز آثار هنرمندان نسل جدید و جوان از جمله زینب آقاحسینی، اسماعیل آقا براریان بیشه، مریم احمدی، پروانه توضیحی، اعظم تشکری، صادق تشکری، آرمان جدیدیان، مهسیما حافظ، پناه رود هندی، نگار روان سوز، مهدیس سادات طه، سمانه سلامی، زهرا سادات جوزی، گیتی قربانی ساریخان بگلو، سمیرا سلیمی، زهره شایسته فر، نرگس شعیبی، هما صارمی، فاطمه صفی زاده، مرضیه ضیاییان، مریم عقیقی، زینب غفاری، علی غلامی، سالومه فرجی لاهیجانی ، شهناز فتوحی، رقیه کرمی، زهره کامکار، الینور مارکاریان، سارا محمدی، فریبا میریان، راحله ملک محمد، معصومه ناصری، مرجان ونکی و علیرضا یوسفی در معرض دید عموم هنردوستان و به ویژه علاقه مندان به هنرهای تجسمی قرار گرفته است.

نظر شما